5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    nickvanderaa

iMac start op in OS X Utility

Ik heb geen idee hoe dit is gebeurd, maar mijn iMac (volgens mij uit 2012) met Mavericks start niet meer op! Het volgende gebeurt:

– Grijs scherm, maar ipv het Apple logo zie ik een verkeersbord (cirkel met diagonale streep)
    – Grijs scherm met Apple logo
    – Dan moet ik een taal kiezen
    – Dan zie ik OS X Utility. Hier kan ik opstarten vanaf Time Machine, het besturingssysteem opnieuw installeren, online hulp vragen of naar Disk Utility gaan
    – Ik heb eerst in Disk Utility geprobeerd om de HD (1 TB SSD) te repareren. Hij gaf aan dat alles OK was.
    – Daarna opgestart vanaf Time Machine; deze heeft mijn HD (de SSD schijf) overschreven met de laatste back-up. Ik kreeg een melding dat dit succesvol was gebeurd. Maar helaas start de Mac opnieuw op en het probleem herhaalt zich.

Wat nu?

Sidenote: Voor dit probleem had ik vaker dat Time Machine gee back-up kon maken omdat hij de installatiemap niet kon vinden. Wellicht een heel ander probleem, maar ik meld het maar voor de zekerheid voor het geval dat iemand hier een link tussen ziet.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je de stappen in dit Apple Support document al doorlopen? Dit probleem is ook al vaker op OMT voorgelegd, zoek dus ook nog even het forum af. Zelf denk ik dat je met een archiveer & installeer het snelst weer aan de slag kan. Heb je in Schijfhulp ook je schijfbevoegdheden gerepareerd?

Bijdrager
    GoeieDag

“archiveer & installeer”? Bestaat al een aantal OS versies niet meer…

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De optie zelf niet, maar de functionaliteit zit er nog gewoon in. Gewoon op ‘installeer’ klikken, dat is de nieuwe “archiveer & installeer”. Het is eigenlijk de standaard optie geworden dus.

Bijdrager
    GoeieDag

Duh. Maak dingen nou niet ingewikkeld als ze dat niet zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.