5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    FromageNL

iMac start niet op na SMC reset

Hallo allemaal,

Sorry als hier al een soortgelijk topic over te vinden is, maar ik heb al gezocht hier op het omt-forum en op internet maar ik kon niks vinden dus ik hoop dat een van jullie misschien kunnen helpen!

Ik had een tijdje geleden geüpdatet naar Yosemite. Helemaal gelukt, niks aan de hand. Nu bleek het zo te zijn dat Yosemite veel meer RAM gebruikte dan bij Mavericks. Dus ik Google hoe dat kan, en kom op deze handleiding uit:

https://discussions.apple.com/thread/6623697

Ik kom aan bij stap 3. SMC resetten. Dus ik naar de pagina van Apple waar die handleiding staat. Computer uitgezet, stroomkabel uit de iMac gehaald, 15 seconden wachten, weer erin doen, weer 5 seconden wachten en dan aanzetten. Nu gebeurt er niks. Ik hoor geen geluid, geen opstart geluid, het scherm gaat niet aan. Als ik de computer wil opstarten gebeurt er helemaal niks.

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al eens een keer eerder een stroomstoring gehad thuis, toen de computer nog aanstond. Toen heb ik de voeding van de iMac moeten laten vervangen. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Want deze keer stond de iMac echt helemaal uit toen ik de stroomkabel eruit haalde.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Glime

10 seconden lang je powerknop indrukken?

Bijdrager
    MacKevin11

Flauwe vraag natuurlijk, maar zit de stroomkabel echt goed in de iMac én in het stopcontact?
    Krijgt een ander apparaat (bijv. iPhone + oplader) stroom als je deze op dit stopcontact aan sluit?

Bijdrager
    FromageNL

@glime ja, heb ik geprobeerd! Er gebeurt helemaal niks.

@mackevin11 ja, ik weet echt 100% zeker dat de kabel er goed in zit.

Bijdrager
    Glime

Kwartiertje van de stroom af halen en daarna weer proberen

ander stopcontact, misschien ligt de stop er in de meterkast eruit?

Anders kan het gewoon zijn dat je voeding idd kappot is

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.