7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iDaan98

iMac start niet meer op, wat nu?

Hallo allemaal,

We zijn terug van vakantie, dus ik wil de iMac aanzetten, maar hij staat nu al 5 minuten op het grijze apple scherm. Wat kan ik nu doen? We hebben geen installatie DVD bij de Mac gekregen. En is er een mogelijkheid om Mountain Lion opnieuw te installeren zonder foto’s, documenten, etc. te verliezen. En zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sven551

probeer eens een safe boot (opstarten met shift ingedrukt), als dat niet werk opstarten met command R
    en ML opniew installeren

Bijdrager
    iemekkie

Je zou een PRAM reset kunnen doen: na het opstartgeluid tegelijkertijd alt cmd p r ingedrukt houden, net zolang totdat het opstartgeluid weer geklonken heeft, dan loslaten.

Of opstarten met alt ingedrukt en dan voor de herstel partitie kiezen, start daar het Schijfhulpprogramma en doe een Herstel schijf-aktie.

Bijdrager
    iDaan98

Hallo allemaal,

Ik heb een Mountain Lion installatiedisk gemaakt van InstallESD.dmg. Als ik deze in de Mac doe en C ingedrukt houd gebeurt er niks en begint hij weer op het grijze scherm met het draaiende rondje. Als ik Option ingedrukt houd zie alleen Macintosh HD staan en Herstel-10.8. De DVD komt er niet bij te staan. Ik heb de DVD met Transmac gemaakt op Windows, aangezien de Mac niet start.

Als ik ML Recovery opstart, log ik in met mijn eigen Apple ID, maar je moet inloggen met een Apple ID van degene waarmee ML is gekocht (en die weet ik niet). Nu zou ik dus best ML willen kopen op mijn Apple ID, maar hoe is dat mogelijk als ik geen toegang heb tot de App Store om ML te kopen…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    fred44nl

als je een illegale kopie van ML aanneemt, moet je wel het apple-ID en wachtwoord erbij vragen:)

Bijdrager
    iemekkie

Mogelijk is je DVD niet correct gebrand of heeft je superdrive een probleem met lezen.

Heb je op Herstel-10.8 met Schijfhulpprogramma al een “Herstel schijf” gedaan op Macintosh HD?
    Misschien is er een klein softwareprobleem dat daarmee verholpen wordt.
    Het is al een goed teken dat Macintosh HD nog gewoon te zien is.

Bijdrager
    iDaan98

De enige optie lijkt nu om ML via de App Store te downloaden. We hebben maar 1 Mac, dus hoe kan ik nu ML aanschaffen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.