8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cornholio3050

iMac start niet meer op

Sinds vanmorgen vroeg heb ik een probleem bij mijn iMac.

Als ik hem probeer op te starten, dan krijg ik het laden (het rondje dat “draait”) en daarna krijg ik voor een gedeelte boven in een donkergrijze balk en het rondje staat stil.

Ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart, de stroom eraf gehaald en geprobeert te booten met de Leopard dvd in de superdrive (die er nu niet meer uitkomt).

Wat zou ik kunnen doen?

(behalve hopen dat hij het uit zichzelf weer doet)

Bijdrager
    Lauwrence

Heb je al geprobeerd met de Leopard DVD erin de Option toets ingedrukt te houden om in een boot menu terecht te komen? Vanaf daar kun je nl de DVD booten en mbv de disc utility reparaties uitvoeren.

De genoemde balk doet me echter vermoeden dat hier iets meer hardwarematigs aan de hand is, maar ik hoop het natuurlijk niet voor je.

Succes!

Bijdrager
    sanius

Om te booten via je DVD moet je C ingedrukt houden na het aanzetten van je Mac. Je krijgt dan de Leopard installatie te zien en kun je vervolgens je harde schijf laten controlleren.

Daarnaast kun je misschien proberen de PRAM te resetten…
    instructies

Of anders proberen in veilige modus op te starten, SHIFT ingedrukt houden na het horen van de opstart toon.

Veel succes!!

Bijdrager
    sanius

Normaal gesproken krijg je die grijze balk te zien als hij een bepaalde update heeft gedaan (toch?) misschien was je te snel met je Mac uitzetten..

Bijdrager
    cornholio3050

Denk t niet, ik doe alleen updates op vrijdag of als ik hoor dat er een belangrijke update geweest is.

Bijdrager
    SanderMichelsen

Heb het zelfde probleem afgelopen week gehad.

Niets hielp (herstel e.d.), heb het oude systeem daarop gearchiveerd en het systeem opnieuw geïnstalleerd.

Toch vreemd dat dit soort dingen de laatste maanden af en toe voorkomt (Wij hebben 16 Macs staan, en bij drie is het al raak geweest met de meest vreemde dingen).

Bijdrager
    anderie

Een teken van de eindtijd:P

Bijdrager
    cornholio3050

Ik heb het uiteindelijk opgelost door in die safe mode te gaan en OS X opnieuw te installeren, toch vreemd dat zoiets dan gebeurt.

Ach, heb nu wel geleerd dat ik tijdig back-ups moet maken, 1 x per maand ofzo van belangrijke dingen :P.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.