7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Marc

iMac start niet meer op

Mijn iMac (21,5″ eind 2009) werd plots heel traag en na een herstart lukt het niet meer om op te starten. Het statusbalkje onder het logo komt nog niet halverwege en stopt dan. Lang wachten veroorzaakt alleen een enorm warme computer.

Een paar dagen eerder werd de helderheid van het scherm opeens minder. Deze kon ik wel weer met de regelaar goed zetten.

Pram zappen heb ik gedaan. Veilige modus en hardware test lukte niet helaas.

Wellicht een vage klacht maar wat kan de oorzaak zijn?

Moderator
    Night

Probeer eerst eens een SMC reset. Loop ook eens door de standaard Troubleshoot stappen en kijk of je daar verder mee komt.

Bijdrager
    Moriarty

Een machine van die leeftijd met die klacht duidt vaak op een defecte harde schijf.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Start eens op van een externe harde schijf. Download DriveDx en check the SMART status van je interne harde schijf. Ook Etrecheck kan je info geven. Heb je in de revoverymode al eens geprobeerd om de schijf te herstellen?

Bijdrager
    Jeddes

Goede kans dat het idd of de harde schijf is, of de GPU.

Bijdrager
    Marc

<p class=”cite”>Night op 11 augustus 2019 om 12:04</p>
    Probeer eerst eens een SMC reset. Loop ook eens door de standaard Troubleshoot stappen en kijk of je daar verder mee komt.

Dank je wel. Dat is handige lijst! Ik heb het doorlopen. Helaas zonder goed einde:-(

Bijdrager
    Marc

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 11 augustus 2019 om 15:29</p>
    Start eens op van een externe harde schijf. Download DriveDx en check the SMART status van je interne harde schijf. Ook Etrecheck kan je info geven. Heb je in de revoverymode al eens geprobeerd om de schijf te herstellen?

Goeie tip. Ga ik doen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.