3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    apollo11

Imac start niet door… OPGELOST!!!

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe Imac. De laatste paar dagen start hij niet door. Bij het aanzetten hoor ik het opstart geluid, krijg ik een grijs scherm met daarin het Apple logo. Dit blijft ongeveer 5 min. in beeld staan en daarna start hij geheel uit zich zelf nog een keer en krijg ik weer het grijze scherm met het Apple logo voor ongeveer 5 min. te zien. Dit gaat soms wel 3 a 4x achter elkaar zo. Nadat die dit 3 a 4 keer heeft gedaan, start hij door en kan ik er mee werken. Ik heb op deze mac alleen Leopard staan die voorzien is van de allerlaatste updates… Wie weet waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt.

Moderator
    Poezenbeest

USB-randapparatuur… sommige iPods zijn er gevoelig voor en sommige USB-sticks… haal die er eens allemaal af en probeer het dan met elk apart aangesloten. Zo ontdek je vanzelf wie de boosdoener is…

Bijdrager
    apollo11

Hey Zerk bedankt voor je tip.
    Ik heb inderdaad alle USB-randapparatuur afgekoppeld en daarna opgestart. Hij deed het in één keer goed. Vervolgens heb ik hem weer uit gezet en weer een USB apparaat aangekoppeld en daarna weer gestart. Dit heb ik met alle USB apparatuur gedaan en uiteindelijk bleek de USB-cardreader de boosdoener te zijn. Voor de zekerheid een paar keer opgestart zonder cardreader en de mac ging in één keer door. Daarna nog een paar keer met cardreader en hij bleef weer hangen…

Nogmaals bedankt voor je tip en oplossing Zerk

Fijne feestdagen!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.