5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ad van Moll

Imac start af en toe niet op.

ik heb een iMac 27 inch van 4 jaar oud. Jaar geleden is er een nieuwe harddisk door Apple ingezet omdat bleek dat die niet goed was (productiefout). Verder altijd goed gefunctioneerd
    Laatste maand heb ik probleem dat iMac die in sluimerstand is gezet / of helemaal is uitgezet niet meer aangaat. Ik activeer hem altijd met muisbeweging of toetsenbord. Die verbindingen zijn in orde.
    Enige oplossing is dan om hem met powerknop aan te zetten, maar daar reageert ie vaak ook niet op. Daarop even van stroom losgemaakt. Daarna lukt het na een aantal pogingen om hem weer aan de gang te krijgen. Maar ook gaat steeds moeizamer..

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    Q-collective

Een SMC reset kan eens helpen (haal alle kabels eens los, wacht 15 seconden en probeer het aan te zetten).

Anders kan het een hardware probleem zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Staat ook wel de (nieuwe) drive als bootdrive geselecteerd in Systeemvoorkeuren>Opstartschijf?

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    Ad van Moll

Aan allen,

vooralsnog lijkt het probleem zich op te lossen door se SMC reset toe te hebben gepast.
    volgens mij is hij nadien nog een keer uitgevallen (toen iemand anders achter de iMac zat).
    maar starten vanuit de sluimerstand lukt nu weer.
    Mocht het voortduren ga ik de iMac een keer schoon herinstalleren, misschien zorgt er dat ook voor dat oneffenheden worden opgelost:-)

Hartelijk dank voor jullie reacties!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.