7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nathansakoetoe

iMac start 2 uur op

Hallo,

Mijn iMac is al twee uur aan het opstarten sinds het terugzetten van een oudere back-up. (time machine). Het terugzetten duurde ongeveer een uur tot ander half uur. Vervolgens moest ik deze herstarten en na het herstarten inloggen maar er is al zo’n twee uur een Activity Indicator aan het ronddraaien.

Is dit normaal? Kan ik er nog iets aan doen?

Groet

Bijdrager
    hokkie

Hoeveel GB’s heb je hersteld?

Je iMac is de boel aan het indexeren, denk ik. Laat hem de nacht doorlopen…

Bijdrager
    nathansakoetoe

263 GB geloof ik

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk niet dat het normaal is dat dit gebeurt. Indexeren is te zien aan het puntje in het vergrootglas rechtsboven in de menubalk. Het draaiende wieltje is echter iets anders……..
    Laat de Mac gewoon zo staan komende uren (het wordt toch nacht). Als het morgenochtend nog steeds zo is, dan moet je het gewoon onderbreken door de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt te houden en daarna weer proberen op te starten. Draai dan gelijk Schijfhulpprogramma -Herstel schijfbevoegdheden.

Bijdrager
    nathansakoetoe

Dank, nog even een kleine vraag bij het opstarten moet ik : alt/c of r ingedrukt houden?
    Na wat rammen lukte het maar weet niet welk knopje :’)

Bijdrager
    Hansi2124

Geen ander knopje…..

Bijdrager
    nathansakoetoe

Net imac uitgezet en cmd + r en internet recovery nam het over. Ik hoop dat er niks met mijn schijf aan de hand is…

Als het probleem met je Mac van het zeldzamere soort is – de harde schijf heeft het bijvoorbeeld begeven, of je hebt een harde schijf zonder OS X geïnstalleerd –, dan neemt Internet Recovery automatisch het roer over. Deze voorziening downloadt en start Lion Recovery rechtstreeks vanaf de servers van Apple via een breedbandverbinding met het internet. Je Mac beschikt vervolgens over alle Lion Recovery-voorzieningen, maar dan via het internet. Internet Recovery zal standaard worden geïntegreerd in alle nieuwe Macs, te beginnen met de nieuwe Mac mini en MacBook Air.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.