11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    frans

iMac sluit niet af

Wie kan mij helpen met dit probleem?? Ik kan mijn iMac 27inch late 2012 met El Capitan versie 10.11.6 niet afsluiten. De iMac blijft dan hangen en is alleen uit te schakelen door langdurig de aan/uitknop ingedrukt te houden. Schijf EHBO geeft geen resultaat.

Bijdrager
    jonahke

Same here sinds update naar macOS Sierra

Bijdrager
    websania

Ik zet mijn iMac zelden uit….

Bijdrager
    Raddie

Ik heb dit probleem al een aantal jaren (iMac mid 2010). Het is niet vaak een probleem, omdat de Mac altijd aan staat, maar soms wel irritant. Ik hoop met elke nieuwe OS weer dat het probleem verholpen is, maar tot nu toe nog zonder resultaat.

Gisteren ook de disk first aid gedraaid vanuit de recovery mode. Daarna duurde het weer minuten, maar toen ging de computer uiteindelijk toch uit. Daarna had ik geen puf meer om het nog eens te proberen (opstarten duurt vrij lang met mijn oude beestje), maar dat zal ik vanavond nog eens uitzoeken. Nog steeds hoop dus.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Raddie.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Raddie.

Bijdrager
    essiw

Apple Hardware test al eens uitgevoerd? En gebeurt hetzelfde in safe modus?

Bijdrager
    frans

ook safemodus geprobeerd en zelfs siërra met pijn en moeite gedownload. Geen verbetering…

Bijdrager
    frans

ook safemodus geprobeerd en zelfs siërra met pijn en moeite gedownload. Geen verbetering…

Bijdrager
    Raddie

Hier gaat het nu opeens wel goed. Sierra heeft bij mij dus verbetering gebracht (in combinatie met disk first aid dan). Hopelijk blijft het zo.

Heb je de juiste schijf wel hersteld? Mijn HD staat als “submap” onder de HD van de Mac, de ene is klaar in 2 seconden, die andere duurt een half uur ouzo om te checken en repareren.

Bijdrager
    Mister Blobby

Als je de schijf hebt herstelt vanuit je huidige opstartschijf, zal het weinig soelaas bieden.
    Je moet in recovery mode opstarten en dan je harde schijf herstellen.

Bijdrager
    frans

na installatie sierra en schijf EHBO een beschadigd bestand verwijderd. Nu alles weer perfect. Dank voor alle hulp hier!

Bijdrager
    jonahke

Ik heb ook schijf EHBO gedaan maar er werd niets gevonden en mijn iMac heeft og steeds problemen met afsluiten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.