6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Blaugrana

Imac sluimerstand werkt niet goed

Hoi,

Wanneer ik mijn imac in sluimerstand zet en mijn magic mouse uitschakel, schiet ie na een paar seconden gewoon weer vanzelf aan…

Hoe kan dat? Bestaat er een oplossing voor?

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Komt vermoedelijk doordat jij je magic mouse beweegt terwijl je de mac in slaapstand zet, dat ziet de mac als teken om weer aan te gaan. Wat je kunt doen is voortaan gewoon toetsenbord combinatie gebruiken om je mac in slaapstand te zetten en de muis voordat je dit doet al uitzet. Die toetsencombinatie is Command-Option-Eject :smile:

Bijdrager
    Blaugrana

Thanks!

Bijdrager
    Lauwrence

Je zet de MM helemaal uit? Bij mijn weten heeft de muis een powermanagement systeem dat de vermogensopname vd muis verlaagt tijdens inactieve perioden. Ik schakelde de muis in ieder geval nooit uit.

Wat Pim zegt, een tikje tegen de muis doet de Mac weer wakker worden (zelfde voor bv een iPhone uit de dock pakken na sluimer, ben er nogal eens ingetrapt).

Wat je ook kunt overwegen is via bijv. Better Touchtool een gesture te definiëren die de Mac in sluimer zet, dat doe ik ook met mijn trackpad (5 finger tap).

Bijdrager
    Vinhelper

Het effect is logisch.

Aangezien de Bluetooth-module in je Mac nog steeds naar de Mac luistert, (rara, hoe kan je Mac anders ontwaken als je op de muis klikt, wanneer in sluimerstand), dus als je de muis uitschakelt, geeft die een signaal naar de Mac met het bericht dat deze zichzelf uitschakelt.
    De Mac ontwaakt dan om de Bluetooth-verbinding bij te werken, omdat er eerst wel een actieve verbinding was, maar toen ineens niet meer.

Dus, om een lang verhaal kort te maken, het is niet nodig om de muis uit te schakelen, want w.b.t. stroomverbruik uit de batterijen maakt het misschien een half uur uit. (op een volledige batterijlading)

En dat is het gemier met aan- en uitzetten (naar mijn idee) niet waard. Maar je mag daar zelf in kiezen.:wink:

Bijdrager
    1984
    Blaugrana op 24 januari 2011

Wanneer ik mijn imac in sluimerstand zet [s]en mijn magic mouse uitschakel,[/s] schiet ie na een paar seconden gewoon weer vanzelf aan…

Dat is inderdaad een raar probleem bij de IMac/Os 10.6 / en BT, ??? is niet de oplossing, bij het gebruik van deze toetscombinatie heb ik het meeste kans dat hij ontwaakt,ook vreemd is dat soms na 15 min de screensaver aanspringt uit sluimerstand? enfin nu toets ik vaak ctrl ? s of uit het ?menu.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.