12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    ramrod

IMac , Sierra maar geen Photos …?

Hi

Ik heb op mn IMac de laatste Sierra versie geherinstalleerd , ik zie dat in mn programma map nog steeds IPhoto staan , en geen Photos .

Wat is de manier om ook Photos er op te krijgen , zie hem ook nergens in de App store .

Thx

Bijdrager
    KarelWillem

Photos

Bijdrager
    ramrod

Ja die maar verder ….?

Bijdrager
    KarelWillem

Je had vanaf Yosemite (10.10) Photos al moeten hebben.
    Het was je nooit eerder opgevallen dat het er niet was?

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien kijk je verkeerd want op een Nederlandstalig systeem heet het programma in kwestie Foto’s en niet Photos (of zoiets).

Bijdrager
    SJEBloem

Probeer eens met Spotlight te zoeken naar Photos/Foto’s. Als je hem dan kan vinden staat hij wel op je Mac en kan je wellicht de locatie achterhalen en zo in je Programma map plaatsen.

Bijdrager
    KarelWillem

Gelukkig is Mac OS wel zo slim om die verschillende talen direct te herkennen.

Bijdrager
    GoeieDag

Klopt, dat Spotlight kijkt ook naar de onderliggende engelse naam, want die (NL) vertaling is natuurlijk maar een dun laagje over het Engelstalige (of moet ik zeggen UNIX-talig?) macOS.

Maar hier zoekt TS naar eigen zeggen in de programmamap, en dan zou ie wel eens verkeerd kunnen zoeken.
    Laten we even op antwoord wachten.

Bijdrager
    ramrod

Ja inderdaad , ik keek in de programma map …. foutje , zie hem nu in Dock staan .thx voor het mee denken

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Yep. .:)

Maar als hij in het dock staat, zal hij toch ook ergens op je harddisk in een mapje moeten voorkomen.
    Wat in je dock staat zijn geen programma’s, maar verwijzingen naar programma’s.

Als je nu even ctrl-klik op dat icoontje in de dock doet, weet je gelijk waar het programma zich bevindt.

Bijdrager
    Mister Blobby

@karelwillem

Uhhh. Als ik <control> in druk heb ik die extra drie menuutjes niet: ‘Wijs toe aan…’

Bijdrager
    KarelWillem

Die Dock-opties met ctrl zijn er al een aantal systeemversies.

‘Wijs toe aan…’ e.d. zie je alleen als je meerdere bureaubladen hebt (Mission Control).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.