10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    llowboy

Imac scherm vervangen

Hallo,

Ik heb ook last van het bekende probleem waarbij het led scherm van mijn 27 inch iMac (mid 2011). Een stuk donkerder is geworden aan de linkerkant. Ik heb inmiddels uitgevonden dat dit komt omdat de stroomkabel naar een deel van de backlitt door hitte is losgeraakt van de connector. Ik heb instructies gezien op youtube waarin dit probleem wordt verholpen maar deze reparatie is erg moeilijk, vereist veel tijd en geduld en vindt ik simpelweg niet de moeite waard.

Ik wil nu onderzoeken of ik het scherm in zijn geheel kan vervangen. Ik kom er echter achter dat het kopen van een heel nieuw scherm niet makkelijk is. Ze liggen niet voor het oprapen zeg maar. Heeft iemand een tip voor me als het gaat om een goed adres voor het kopen van een los scherm?

Het gaat dus om een iMac 27 inch mid 2011.

Bijdrager
    KR1275

eBay…

Bijdrager
    computer space

Je kan garantie proberen. iMac schermen staan steeds weer in allerlei verborgen call-back programma’s. Hier gingen er een paar terug voor voor de HD actie, en kregen spontaan een nieuw scherm. Beetje drammen aan de balie is te proberen.

Bijdrager
    Bente de Vries

Hoi IIowboy, Ik heb ooit het scherm van mijn Macbook pro laten vervangen bij Repairlab. Fijne service.
    Zo te zien repareren ze ook schermen van iMacs (http://www.repairlab.nl/apple-imac-reparatie) . Je zou het altijd nog op garantie kunnen gooien zoals computer space aangeeft, niet geschoten is altijd mis!

Bijdrager
    KarelWillem

Lol. Het ligt er wel zo dik bovenop dat we het bijna (niet) geloven Bente.

Spam is ook niet meer wat het geweest is.:)

Bijdrager
    Tuvix

Mijn iMac had een gelijkaardig probleem, ik heb het gewoon in garantie kunnen laten vervangen.

Bijdrager
    Nicos

Lid sinds 1 uur

Moderator
    Mac Daddy

Heb Bente om uitleg gevraagd. Het is geen spam, maar een oprecht advies.

Bijdrager
    llowboy

Iedereen bedankt voor de reacties. Garantie heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. Heb hem op de Genius Bar in Amsterdam gehad maar hij is gewoon te oud blijven ze volhouden. Een los scherm vind ik toch wel erg duur, ik ga toch maar even sparen voor gewoon een hele nieuwe. Deze dan kan dienst blijven doen als werkpaard (downloaden ed).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.