9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JAx99

iMac scherm op zwart

Ik haalde gisteren mij iMac uit sluimer modus en het scherm bleef zwart. Ik heb de iMac uit en aan gezet en hoorde wel het Apple deuntje maar het scherm bleef zwart. Wat kan hier aan de hand zijn?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Weet ik niet. Probeer de PRAM eens te zappen. Command + alt + P + R indrukken bij opstarten en wachten op een herstart.
    Als dit niet helpt booten in de recovery mode command + R en kijken of je de schijf kunt herstellen.
    Nog een mogelijkheid is een SMC reset.
    Hopelijk is er niets aan de videokaart.

Bijdrager
    JAx99

Bedankt voor de tips. Ga ik proberen. Waarom hoop je dat er niks aan de video kaart is?

Bijdrager
    JAx99

Stel dat één van de bovenstaande opties werkt, wat moet ik daarna doen?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De videokaart zorgt voor het beeld op het scherm. Als het scherm zwart is kan de connector stuk zijn of de kaart.
    Maar misschien heb je geluk en helpen een van de bovenstaande tips. Dan zou je normaal weer beeld moeten hebben.
    Voor een SMC reset heb je deze link als info. Succes.
    https://support.apple.com/nl-be/HT201295 Lees dit grondig.

Bijdrager
    JAx99

Bedankt.

Bijdrager
    JAx99

Helaas hebben bovenstaande acties niet geholpen. Zaterdag maar even naar Ivizi.

Bijdrager
    JAx99

Ivizi repareert mijn iMac niet meer omdat Apple vindt dat deze te oud is (2010). Bij de Media Markt hebben ze wel een onderzoekje gedaan maar kwamen ze er al snel achter dat eea niet door hun verholpen kon worden. Gelukkig ben ik via een oude kameraad met iemand in contact gekomen die mijn iMac wel kan repareren. Het blijkt een bekend euvel te zijn en heeft te maken met de kwaliteit van de solderingen waarmee de grafische kaart op het moederboard is bevestigd.
    Deze persoon vertelde mij dat Apple niks repareert maar alleen vervangt en aangezien de video kaart die in mijn iMac zit niet meer te krijgen is, kunnen ze niks vervangen. Als het probleem met mijn iMac opgelost is, komt dit probleem waarschijnlijk nooit meer terug.
    Gisteren heb ik mijn iMac weggebracht en over anderhalf tot twee weken is ie gerepareerd.

Iedereen bedankt voor de input en het meedenken. Als de iMac terug is laat ik het resultaat wel weten.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Toch zielig dat ze bij Apple dit toestel niet meer willen repareren. Maar via die kameraad zal je wellicht goedkoper gediend zijn. Veel geluk.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.