7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Beaglelover

iMac: ruimte op harddisk? “17-09-2007 VOLDOENDE INFO DANK U”

Ik ben van plan een iMac te gaan kopen. Standaard heeft die nu 320GB, optioneel is 500GB. Hoeveel vrije ruimte heb je ongeveer over als OSX (Tiger/Leopard)+ Safari, Quicktime, iTunes + iLife’08 + iWork’08 zijn geïnstalleerd?

Bijdrager
    .Arne

Ik gok dat dat hele zootje een 6 à 8 GB in beslag neemt. Dan heb je dus nog 312 à 314/ 492 à 494 GB over.

Bijdrager
    KingAchille

Als je een nieuwe iMac koopt, zit Safari, QuickTime, iTunes en iLife al standaard op je systeem wanneer je hem uitpakt. Dus zoveel te installeren valt er niet denk ik…
    iWork krijg je dan als Trial!
    Mvg,

Bijdrager
    josephusjg

Ik dacht dat het ongeveer 12gb was, maar bij mij begint hij te tellen bij 297gb. Wat er mis is weet ik niet, maar mijn 320 gb harddisk heeft een capaciteit van 297 gb(?). En daar gaat momenteel 38 gb af. De meeste bestanden heb ik op een nas staan, dus deze 38gb is programmatuur (ook applicaties) en kleine dingen die niet op de nas staan.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Vergeet niet dat 320 de geadverteerde ruimte is. In werkelijkheid ligt de maximale capaciteit lager. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Bijdrager
    Esquare
    ”Cloudsurfer”

Hoe dat precies zit weet ik niet.

Klik.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Cloudsurfer”

Vergeet niet dat 320 de geadverteerde ruimte is. In werkelijkheid ligt de maximale capaciteit lager. Hoe dat precies zit weet ik niet.

Simpel gezegd: harddiskfabrikanten adverteren de ruimte in gigabytes van 1 miljard bytes (10^9 bytes), maar veel software rekent in gigabytes van 1.073.418 bytes (2^30 bytes). Software zal dus de schijf meestal als zo’n 7% kleiner weergeven dan de fabrikant van de schijf …

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.