4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Andre49

Imac retina 5K start niet meer op.

Hallo allemaal,
    Sinds dec2015 in het bezit van een iMac Retina 5K .
    Sinds gisteren wil hij niet meer opstarten, je hoort wel het opstart geluid en als je lang genoeg wacht dan komt er in beeld te staan
    No Bootable device—Insert boot disk and press any key, nou reageerd hij niet op mijn toetsenbord ook niet op een bedraad toetsen bord/muis?
    Ik heb wel windows 7 parallels erop staan maar dit mag toch geen probleem zij?
    Wie o wie kan mij helpen anders zou ik naar de Winkel moeten gaan en dan ben ik hem mischien weken kwijt…..
    Alvast bedankt voor het lezen.

Bijdrager
    p-touch

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad na een gecrashte BootCamp-installatie,
    enig toeval dat je daar ook hebt mee zitten klooien? Nadien ben ik ook overgeschakeld
    naar Parallels (met succes).

Ik heb het toen kunnen oplossen via OSX Recovery, meer uitleg vind je terug op
    volgende website: https://support.apple.com/en-us/HT201314

Je kan de Recovery normaal gezien via internet laten lopen, en dan later je backup terugzetten (in de hoop dat je die hebt
    gemaakt natuurlijk).

Succes!

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  p-touch.

Bijdrager
    Balsjer

Hier de website in het Nederlands https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Bijdrager
    iMad

Zet je Mac uit, koppel alle kabels los, ook de Power Cable en houd de Power Button minimaal 5 sec ingedrukt.
    Verbind de kabels en start nog eens op en voer gelijk een PRAM reset uit.

cmd + Option + P + R ingedrukt houden, net zolang tot je 3x het Opstart geluid hoort.

Als je dan nog steeds niet kan opstarten, nogmaals de iMac uitzetten en nu opstarten met cmd + R.

Als je ook niet kan opstarten van de Recovery Partitie, dan zou er in beeld moeten komen Installatie via het Internet.
    Probeer dan te installeren, lukt dat ook niet kan je nog opstarten met D en de uitgebreide test uitvoeren en kijken wat daaruit komt.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  iMad.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.