13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    auris

iMac (Retina 5K, 27-inch heeft geen audio(lijn) ingang

Sinds kort ben ik erachter gekomen dat de mogelijkheid om audio op te nemen van bijv. keybord niet meer mogelijk is op de nieuwe Imac
    Er is alleen een hoofdtelefoon uitgang aanwezig. Weet iemand hoe ik audio op kan nemen?

Bijdrager
    Hydræ

Je zult een externe geluidskaart moeten aanschaffen, die via USB op je iMac wordt aangesloten. Je keyboard sluit je dan op dat kastje aan. Vergeet niet om in Systeemvoorkeuren onder Geluid je externe geluidskaart aan te klikken.

Bijdrager
    shanna61

Zit er aan je keyboard geen mogelijkheid om deze via usb aan te sluiten?
    Lijkt me in deze veel handiger en goedkoper als een externe geluidskaart.

Bijdrager
    TheBigZ

Heeft jouw audio keyboard MIDI support?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201840

Bijdrager
    KarelWillem

Met MIDI neem je vrij lastig audio op.

Idem met een USB-keyboard. Dat is voor MIDI-output bedoeld, niet voor audio.

Bijdrager
    Schrijnie

Ik heb een drumstel met USB-MIDI aansluiting, die plug ik in mijn iMac en dan kan ik via Garageband opnemen wat ik speel.

Wellicht werkt dit ook met jouw keyboard ?

Bijdrager
    auris

Ik heb audio rechtstreeks vanaf mijn electronisch orgel, steriokabel, om er wav bestanden mee te maken. Midi is in dit geval niet van toepassing. Hetzelfde geldt voor een microfoon die aangesloten wordt, hoe doe ik dat met audio?

Bijdrager
    Schrijnie

Je zult iets moeten kopen waar je je apparatuur kunt insteken via een audiojack en waar een usb stekker aanzit die weer in je iMac gaat. Ik heb ooit eens zoiets gekocht om een microfoon aan te sluiten op de Wii, werkt ook op mijn iMac. Denk dat zoiets ook met je keyboard zal werken, moet je even uitproberen.

Hier te koop : http://m.dx.com/p/usb-microphone-audio-adapter-for-ps2-ps3-pc-wii-xbox-360-113639?140. Is wel voor een grote jack, als je apparatuur voorzien is van een kleine jack zul je een adapter van klein naar groot erbij moeten kopen.

En als je het geld niet wilt / kunt uitgeven om deze te proberen wil ik je de mijne ook wel sturen per post, dan moet je me even je adres geven in een pb. Die zie ik dan wel weer een keer retour komen.

Bijdrager
    TheBigZ
    KarelWillem op 21 maart 2016

Ik doe dat anders al jaren.:-D

Schrijnie op 21 maart 2016

Ik heb een drumstel met USB-MIDI aansluiting, die plug ik in mijn iMac en dan kan ik via Garageband opnemen wat ik speel.

Precies.

Bijdrager
    shanna61

Ha die schrijnie

Zoiets bedoel ik idd. Heb een keyboard waar hetzelfde mee kan vandaar dat ik het over de usb ingang had.

Bijdrager
    KarelWillem
    TheBigZ op 21 maart 2016
    KarelWillem op 21 maart 2016

Ik doe dat anders al jaren. :-D.

Dan ben je al jaren behoorlijk in de war.

Je neemt de MIDI-data op, en die zet je op je computer om in geluid.

Dat is iets totaal anders dan de audio van je keyboard opnemen.

Bijdrager
    auris

In het weekend ga ik naar mijn Appledealer toe.
    Volgens de servicedesk moet het allemaal een fluitje van een cent zijn.
    Ben benieuwd. Dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    Dick de Roos

In het verleden had je de iMic van Griffin.
    Die bestaat nog steeds is me gebleken.
    Wel wat duurder dan het ding hierboven, maar dat is “sold out” zie ik op de site.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.