14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

imac reageert niet meer op alt toets bij opstarten

Ik had probleem dat OS X steeds bleef hangen. Ik wil een herinstallatie doen vanaf externe HD waar installatie bestanden van OS X opstaan.
    Het is paar maal gelukt om bij de hulpprogramma’s te komen om de schijf te controleren. Deze gaf geen foutmelding.Bij herinstalleren de vreemde melding dat de benodigde bestanden niet kunnen worden gedownload. Nu wil bij opnieuw proberen de Imac niet meer opstarten met alt toets ingedrukt. Ik heb het geprobeerd met draadloos toetsenbord en ook met usb toetsenbord. Geen reactie meer op de alt toets. Scherm blijft wit. Geen apple logo of andere meldingen. Alles wat ik kon vinden als oplossing al geprobeerd maar niets helpt.
    Het is een 27 inch iMac laat 2009. Opstarten wil ik vanaf bootable externe HD waar installatie bestand op staat. Dit heeft eerder gewerkt. Er zit geen superdrive meer in want deze is vervangen door SSD. Dus opstarten via installatie disk zal niet meer gaan.

Sleutelbeheerder
    Night

Wellicht staan de bestanden die benodigd zijn voor de aansturing van de SSD niet in de installatiebestanden op de externe HD?

Je kan ook bij systeemvoorkeuren de externe HD (als die verschijnt in deze lijst) kiezen in de tab “opstartdisk”. Dan zal de volgende keer dat de iMac opstart vanaf de externe HD moeten opstarten.

Inactief
    Anoniem

Ik kan natuurlijk niets veranderen in systeem met een imac die niet meer opstart!!

Sleutelbeheerder
    Night

Kun je wel in single user mode komen (opstarten met +S ingedrukt)?

Inactief
    Anoniem

ook niet. Elke manier van opstarten al geprobeerd. Lijkt erop dat de iMac ter ziele is en naar repair centre moet. Weet iemand een goede in de buurt van Hoofddorp?

Sleutelbeheerder
    Night

DE Applestore in Amsterdam dan maar, hè:)

Inactief
    Anoniem

Ik ga niet met een loodzware iMac naar Amsterdam. Zoek iets wat makkelijk met auto is te bereiken in mijn omgeving.

Bijdrager
    iMad

Heb je de stroom snoer al los gehad en of 20 sec op de power knop gedrukt zonder stroom?

Inactief
    Anoniem

Ook geprobeerd met alle kabels los

Inactief
    Anoniem

Inactief
    Anoniem

Inactief
    Anoniem

Reageren via de app op iphone gaat niet goed. Plaats bericht 3x

Inactief
    Anoniem

Omdat ik zelf een fusion drive heb gemaakt maakt het eerste bedrijf dat ik benader problemen. Ze willen wel even kijken maar zijn geen voorstander van fusion drive omdat die veel problemen veroorzaken.

Inactief
    Anoniem

Imac start weer op via externe HD. Geen idee waarom ineens wel. Met termimal fusion drive gesplitst in 2 fysieke schijven. Geformateerd en schijfhulp geeft geen fouten aan op beide schijven. Toch blijkt dat ik op de SSD geen data kan schrijven. OSX nu maar weer op de HD geinstalleerd. Zal leverancier op de 3 jaar garantie aanspreken. SSD is slechts enkele weken oud. Het is een OWC mercury electra 240 GB 6G.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.