9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    HorridCrow

iMac reageerde niet

Hallo, ik was zojuist een film aan het kijken met MPlayer OSX, en wou op een bepaald punt even naar Microsoft Messenger overschakelen om mijn berichten te lezen.
    Tot mijn verbazing reageerde het dock niet meer. Na een paar keer rondgaan en klikken met de muis kwam ik tot de conclusie dat niets meer reageerde.
    Ik kon niets aanklikken. De film speelde nog wel gewoon door.

Aangezien dit de eerste keer is dat ik zo’n probleem heb met OS X, vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen in zo’n situatie?
    Ik heb de iMac maar gewoon handmatig uitgezet door de power knop ingedrukt te houden, na herstarten werkte alles weer en heb ik schijfpermissie controle uitgevoert.
    Daar kwam het volgende uit:

http://img504.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1wq9.png

Iemand?

EDIT: Andere applicaties die op dat moment aan stonden waren Firefox, Mail en Microsoft Messenger.

Inactief
    Anoniem

Microsoft Messenger kan de boosdoener zijn..
    Dit heb ik ook wel eens gehad.

Volgens mij is de enige oplossing, handmatig uitzetten, weer aanzetten, en verdergaan met waar je mee bezig was.:)

Ik zou proberen de permissies wel even te herstellen.

Bijdrager
    1984

Een herstart kan vaak wonderen doen, vaak de eerste oplossing voor een dergelijk probleem

Bijdrager
    Pieterr

Ja, soms is OS X net Windows…;-)

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

Ja, soms is OS X net Windows… :wink:

Tja.. Een computer blijft een computer.

:P

Bijdrager
    HorridCrow

Ja ik heb wel meerdere problemen met Messenger (het blijft Microsoft *zucht*).
    Maar door veeljarig gebruik van MSN op Windows heb ik nog geen fijn alternatief kunnen vinden.

Is er nog een andere oplossing voor een vastloper? Of kun je dan alleen maar de computer handmatig uitzetten en weer aanzetten d.m.v. de powerknop?
    Ben er niet zo comfortabel mee om dat te doen namelijk.:P Of kan het geen kwaad?

@ sanne’s studio;
    Permissies herstellen was niet mogelijk, zoals te zien op de screenshot.:o

Bijdrager
    Hansi2124

Forceer Stop werkte dus ook niet vanuit het finder-menu?

Bijdrager
    HorridCrow
    ”Hansi2124″

Nee, ik kon niets meer aanklikken.
    Het was net of alles bevroren was behalve de film. De knoppen in MPlayer OSX werkte ook niet meer.
    Ohja, en het dock werd ook niet vergroot toen ik er met mijn muis overheen ging.

Inactief
    Anoniem
    ”Hansi2124″

”HorridCrow”

Tot mijn verbazing reageerde het dock niet meer. Na een paar keer rondgaan en klikken met de muis kwam ik tot de conclusie dat niets meer reageerde.
    Ik kon niets aanklikken. De film speelde nog wel gewoon door.

Ik denk het dus niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.