10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    @iMen

iMac ratelt

mijn iMac intel 17” 1.83 met 512 ram rateld als ik gewoon bezig ben, kan dit door de warmte komen, ik heb hem al een uurtje uitgezet maar het kwam net weer toen ik mn iPod aansloot. het is niet hard en je hoort het niet als mn muziek aanstaat, het lijkt wel de ventilator die niet helemaal lekker gaat, heel warm wordt ie ook niet…
    wie weet waar het door komt…

alvast bedankt…..

Bijdrager
    domien

Is het niet je harde schijf? maak alvast maar een backup voor de zekerheid, dit zou ik doen.

Bijdrager
    Gijs Raggers

(pas snel even je titel aan : ratelt)

Bijdrager
    @iMen

ik weet niet, ik zet hem maar ff uit, backup heb ik al, verder staat er alles al op wat ook op de hoofd pc van mn vader staat, verder niks boeiends….hopen dat dat het niet is…:oops:

Bijdrager
    domien

Waar komt het ratelen vandaan bekijk dat even en zoek voor een service manual om te kijken wat het zou kunnen zijn.

Bijdrager
    @iMen

hmmm…ik zit nou op de pc beneden, maar als ik hem uit zet dan gaat het ratelen langzaam stoppen, net zoals de processor, wat is een service manual??? :innocent:

Inactief
    Anoniem

Klinkt alsof het gewoon één van de ventilatoren is. Zorg er altijd voor dat het rooster aan de onderkant vrij is en ook regelmatig stof van dat rooster vegen… het kan nogal vies raken.

Bij mij (G5 i.p.v. intel) werd het steeds erger, tot ik het stof eraf veegde… weg geratel.:?

Bijdrager
    @iMen

oke, dankjullie voor comentaar, zal het allemaal even proberen…:)

Bijdrager
    @iMen

nope, het schoon vegen van de ventilatoren heeft geen zin, nou hopen dat het morgen weg is, ik zet hem maar uit en ik wacht tot morgen….:cry: :oops:

Bijdrager
    digideon

Het zou eventueel kunnen dat het achterpaneel niet helemaal goed vast zit. Deze is gemakkelijk te verwijderen door 3 schroefjes los te draaien. Je kan dan tevens kijken of je fans “schoon” zijn, als je het paneel weer terug zet uiteraard even goed kijken of het allemaal goed aansluit, zodat er niets kan gaan trillen (ratelen).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.