14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Logan Legend

Imac ram verhogen

Hallo
    ik heb een imac uit 2010 met 8 GB ram met snelheid van 1066MHZ.
    Bij mijn imac zijn al 4 sloten gevuld 4x2GB.

ik wil er 2 repen vervangen met 2 repen van 4gb met snelheid van 1066MHZ, maar de repen van 4 Gb zijn van de merk Corsair Mac Memory.
    en de huidige repen zijn van andere merk.
    ik heb deze vragen die ik graag wil stellen

zal er door merk verschil problemen kunnen ontstaan?

en als ik een repen koop met hoger snelheid dan wat ik nu heb, zullen dan daardoor ook problemen ontstaan? Bijvoorbeeld 2x4gb met snelheid 1600MHZ en 2x2gb met snelheid 1066MHZ

is de merkt Corsair Mac Memory kwalitatief goed of niet?

Bijdrager
    A.M.Dekker

Ik heb persoonlijk goede ervaring met Corsair. Je kan wel 2 verschillende merken geheugen in je mac stoppen maar dan moeten ze wel op dezelfde snelheid draaien. Je kan dan ook het best van elk merk 2 repen nemen. Dus: 2x4gb corsair en 2x2gb ander merk.
    2 verschillende snelheden gaat niet goed werken.

Bijdrager
    SunKeeper

Het is ook een idee om iets langer te sparen en er direct 4×4=16GB in te plaatsen. Meer kan je iMac niet aan, ten minste, als het hier een 21,5″ model betreft.

Dan hoef je ook nooit meer te upgraden, en vermijd je de kans dat de volgende keer er weer een ander soort geheugen in moet. Bij voorkeur alle vier hetzelfde houden.

Jouw machine draait op 1333 MHz, dus die moet je aanschaffen. 1066 MHz denk ik niet dat werkt (behalve als het er nu al in zit) en van 1600 MHz heb je geen merkbaar voordeel.

Bijdrager
    TheBigZ
    IntelPowerXeon-Itanium op 18 januari 2014

ik heb een imac uit 2010 met 8 GB ram met snelheid van 1066MHZ. Bij mijn imac zijn al 4 sloten gevuld 4x2GB.

Zoals Vinnie al terecht opmerkt; het helpt als je de moeite neemt om even op te zoeken welke iMac je precies hebt.

De “Late 2009” (iMac10,1) heeft 1066 MHz geheugen, de “Mid 2010” (iMac11,2) heeft 1333 MHz geheugen nodig.

Bijdrager
    Logan Legend

Het gaat om een imac uit begin 2010 eind 2009.
    Een imac 10.1
    Ik wil het ook tweedehands kopen want uit een winkel vind ik het nog al duur

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Tomac5

Als je de i3 processor hebt, moet je even letten op wat de machine aankan qua MHz met betrekking tot ram.
    Ik heb deze machine ook, en wij moesten ram terugsturen omdat het alleen werd ondersteund door de i5 en i7

Bijdrager
    Logan Legend

Dit zijn best duur mijn budget is onder de €50

Bijdrager
    TheBigZ

Dan spaar je nog even door.

Bijdrager
    Logan Legend

Hallo,

Ik ben nog steeds opzoek naar geheugen voor mijn iMac, zodra ik mijn iMac’s geheugen heb verhoogd naar 12 of 16GB dan zou ik ssd er in willen bouwen. Maar nu eerst wil ik mijn aandacht besteden aan de geheugen.

Ik heb nu de volgende modulen in mijn iMac staan:
    BANK 0/DIMM0
    BANK 1/DIMM0
    BANK 0/DIMM1
    BANK 1/DIMM1

Bij de type staat: DDR 3 en de snelheid is 1066 MH.
    Maar nu zie ik dat op de site van Apple zelf staat de volgende modulen: 1066 MHz DDR3 SDRAM
    Dit is de site: http://support.apple.com/kb/HT1423?viewlocale=nl_NL#4

Ik dacht dat DIMM alleen door Macbook Pro gebruikt worden. Is het nu zo dat als ik wil upgraden ook DIMM moet kopen?

Wat is nu verschil tussen de DIMM en SDRAM?
    Heeft Iemand ook een idee waar ik ze goedkoop kan kopen? Tweedehands misschien. Heeft misschien nog iemand 2 van 4 Gb repen?

Bijdrager
    Sjeffie

2de hands zal niet meevallen 1066mhz 2×4 gb.
    2×2 gb zal makkelijker zijn. Maar daar heb je niks aan.

Alternate verkoop relatief goedkoop geheugen.
    71,90 Corsair 8gb 1066mhz

Dimm is de bouwvorm Dimm zijn die lange repen voor de pc.
    So-Dimm gebruik je in je laptop of imac

SD-Ram ‘technische naam voor geheugen’

Bijdrager
    Sjeffie

Voordat je imac open schroeft. Bedenk je wel dat je 1tb hdd niet kan vervangen voor een ssd.
    Op je hdd zit een sensor aangesloten ! die kan je niet aansluiten op je ssd.

Doe je dit toch gaat na enige tijd je systeem fan heel hard en raar draaien.

Ik heb de optische dvd drive vervangen door een caddy van hddcaddy.nl met een ssd erin.

Bijdrager
    Logan Legend

Er bestaan toch geen 8 gb 1066MHZ moduul voor imac10.1?
    De max was toch 4GB?

werken Zulle zulke modulen op mijn Imac? Als ik mijn geheel ram eruit haal, vervolgens deze er in plaats en de andere 8 GB verkopen en wat bij doe en misschien weer zo’n set haal.

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/apple-onderdelen-en-toebehoren/m786892788-2-x-4-gb-set-geheugen-voor-imac-macbook-pc3-12800-1600mhz.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

dit is mijn imac hardware overzicht:
    Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac10,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 3,06 GHz
    Aantal processors: 1
    Totale aantal cores: 2
    L2-cache: 3 MB
    Geheugen: 8 GB
    Bussnelheid: 1,07 GHz

Bijdrager
    Sjeffie

Nee dat klopt, die zijn er helemaal niet voor geen ene mac.:P
    Het gaat ook over 2 reepjes van 4 gb.

Die link van jou naar marktplaats. Die reepjes werken niet !!! dat is 1600mhz !!!

Je moet ze hebben van 1066mhz !!!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.