14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

iMac ram laatje

Ik heb het ram voor m’n iMac gekregen, en wil het nu installeren, er is alleen een probleem. Je moet het laatje waar het tam inzit, opentrekken met het plastic lipje. Ik krijg alleen het laatje met geen mogelijkheid eruit. Op welke manier kan ik het beste trekken om het laatje eruit te krijgen?

Bijdrager
    poing
    Bijdrager
    nookie

http://www.youtube.com/watch?v=Fb_B3K1Za5Y

Kijk eens naar dit flimpje. YouTube staat vol met dit soort filmpjes….
    Hier zie je dat de persoon ook de nodige moeite moet doen om het balkje eruit te trekken.

Bijdrager
    thomth

Ik heb al een aantal filmpjes gekeken, maar kom er niet uit

Bijdrager
    nookie

Kwestie van hard trekken toch? Ik heb het zelf ook een keer moeten doen.
    Zitten er ook geen plastic klikjes aan de zijkant van de balkjes die je eerst even moet open klikken?

Bijdrager
    poing

Effe hard trekken zitten gewoon stevig vast en dat moet ook anders zou je kans hebben dat ze geen goed kontakt maken.

Bijdrager
    thomth

Er zit geen plastic clipsje of zo. Het zit gewoon erg vast

Bijdrager
    poing

En anders ga je naar een apple dealer die zet het er zo voor je in hoor geen probleem.

Bijdrager
    thomth

Kan ik dan gewoon naar een apr gaan?

Bijdrager
    poing

gewoon ff bellen he en dan vraag je het even, dat is het wijste.

Bijdrager
    thomth

Maar het moet toch zelf kunnen? Zo is het gemaakt

Bijdrager
    Rickje

Ja, dat hoort ook gewoon te kunnen, maar als u door onkunde, danwel twijfel, het niet voor elkaar krijgt is een APR of AAR een goede oplossing.

Ik heb dit in onze AAR vaker gedaan en het is een kwestie van wat hard aan die plastic-labels aan de onderkant trekken. Vervolgens ‘klikt’ het geheugen los. Wel even goed opletten hoe de geheugen-modules erin zitten, zodat je ze niet er weer verkeerd om in zet.

Bijdrager
    thomth

het is gelukt. Ik heb de voet van de imac meer tegen me aangedrukt, en toen kwam het geheugen los

Bijdrager
    poing

dat is mooi succes verders en een prettige avond.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.