3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ronybear

imac problemen

ik zou graag een clean installatie doen op mijn imac21,5 inch medio 2010 omdat ik problemen heb met een optical drive fan die altijd maar aanslaat en 4500 toeren draait en dat bij een temperatuur van 28-30 graden maar ik weet niet hoe dat juist moet en heb dat nog nooit gedaan,
    Is al 2x binnen geweest bij apple en vinden niets.

Bijdrager
    Hansi2124

Maak een nieuwe testgebruiker met standaard account aan in Systeemvoorkeuren op je Mac. Kijk of het probleem daar ook speelt.
    Kijk ook in Activiteitenweergave als je programma’s zijn afgesloten of je het dan hebt. Zo niet, open dan een voor een je programma’s en kijk wanneer het begint.

Bijdrager
    Domtoren

Een clean install doe je door op te starten van de DVD die je bij je iMAc kreeg. Als je bij het opstarten de “option” toets (tussen ctrl en cmd) ingedrukt houdt kun je kiezen uit alle schijven. Of je kunt bij het opstarten de “c” ingedrukt houden om van de DVD op te starten. In beide gevallen moet uiteraard de DVD in je iMac zitten vóór je opstart.

Nadat je opstart van DVD kies je de “disk utility” om je schijf helemaal te wissen. Daarna installeer je OS X opnieuw.

Overigens is niet zeker dat een clean install je probleem oplost.

En, oh ja, maar een back-up van de data voor je een clean install doet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.