30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

iMac problemen

Beste OMT’ers,

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe iMac. Best een aardige bak lijkt mij maar nu merk ik gigantisch veel vastlopers. Hij werkt gewoon slecht Bij het opstarten van programma’s loopt hij soms vast en moet ik weer naar forceer stop. Nu merk ik wel dat hij de laatste tijd het steeds beter gaat doen, kan het dat hij moet in werken?

Nu probeer ik CS3 Premium Suite te installeren maar als ik de installer opstart sluit hij direct weer af. Ik weet echt niet hoe dit komt. Ik kreeg wel een popup met de vraag of ik mijn wachtwoord wilde opgeven. Ik besefte me na het intoetsen van het wachtwoord dat het fout was maar ik kreeg hier geen melding van en de installer sluiten zich af. Kan het hierdoor komen?

Ook heb Quicktime Pro maar als ik dan een .avi te bekijken en krijg ik er weer geen geluid bij. Ik word er serieus niet goed van. Koop ik een Mac heeft hij vooralsnog Windowskuren.

Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    karel.me

1 zin:

[size=18:80393fd9f7]TERUGBRENGEN DIE HANDEL ![/size:80393fd9f7]

Bijdrager
    Pixelpusher

Ja, moet ik weer wachten op een nieuwe omdat er een andere HD, Ram en VGA in zit. GRRR!!!
    Ik zal morgen de MacHouse eens bellen, ik heb liever dat ze me zeggen wat ik moet doen. Het kan toch niet hardware-matig zijn en een 24inch iMac gaat ook niet gemakkelijk achterop de scooter.

Geblokkeerd
    Carp
    ”Emiel

Beste OMT’ers,

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe iMac. Best een aardige bak lijkt mij maar nu merk ik gigantisch veel vastlopers. Hij werkt gewoon k*t. Bij het opstarten van programma’s loopt hij soms vast en moet ik weer naar forceer stop. Nu merk ik wel dat hij de laatste tijd het steeds beter gaat doen, kan het dat hij moet in werken?

LIJKT ER MEER OP DAT JIJ ZELF NOG INGEWERKT MOET WORDEN.

Nu probeer ik CS3 Premium Suite te installeren maar als ik de installer opstart sluit hij direct weer af. Ik weet echt niet hoe dit komt. Ik kreeg wel een popup met de vraag of ik mijn wachtwoord wilde opgeven. Ik besefte me na het intoetsen van het wachtwoord dat het fout was maar ik kreeg hier geen melding van en de installer sluiten zich af. Kan het hierdoor komen?

NEE HOOR, JE HEBT WAARSCHIJNLIJK NOG EEN ANDERE ILLEGALE VERSIE .

Ook heb Quicktime Pro maar als ik dan een .avi te bekijken en krijg ik er weer geen geluid bij. Ik word er serieus niet goed van. Koop ik een Mac heeft hij vooralsnog Windowskuren.

APPELS MET PEREN VERGELIJKEN DUS, WEL EENS GOOGLE GEPROBEERD? ER GAAT EEN WERELD VOOR JE OPEN.

Wie kan mij helpen?

ALLEEN JIJ KUNT JEZELF HELPEN, MAAR GEZIEN JE STELLINGEN……LAAT MAAR. 8)

Bijdrager
    Pixelpusher

Waar slaat dit nou weer op? Ik heb niets aan jou reactie.

Inactief
    Anoniem

Tip 1
    Rustig blijven.
    Is je mac up-to-date. Zie Linksbovenaan ‘Apple logo’ en dan klik je op ‘Software update’.

Tip 2
    Loop deze (Macmiep.nl) site echt even door dan ken je de basis!
    Vooral dit stukje. Mocht je het nog niet Mac OS X kennen.

Tip 3
    De volgende plugins heb je nodig.
    Flip4Mac (om wmv af te spelen)
    Perian (om verschillende maten af te spelen met Quicktime.
    Download ook even VLC player.
    Eventueel DIVX.

Vraag 1
    Welke programma’s lopen vast? Is wel gemakkelijk als je dat zegt.

Bijdrager
    Leopard Da Vinci

Emiel, waar is dat gevloek voor nodig?

Bijdrager
    Pixelpusher

Tip 1
    Zal ik doen

Tip 2
    Ik heb al jaren Mac en laatste jaar ben ik geswitcht en heb ik me eigen Mac. Ik denk dat ik het dus wel weet.

Tip 3
    Flip4Mac heb ik al maar het lijkt me toch onzin dat ik dit allemaal nodig heb. Het is een Mac, komaan, hij moet gewoon werken.

Vraag 1
    Alles is bijna wel een keer vast gelopen. Mail, Adium, Coda, Safari, iTunes, Aperture. Beetje vaag allemaal.

Bijdrager
    RowanW

Als je de juiste codecs niet hebt schiet het niet op. Sta je daar met je ‘het is een Mac, hij moet gewoon werken’.
    Geheugen al is getest?

Bijdrager
    Pixelpusher

Het is niet alleen dat .avi gedoe. Ik heb ook zo veel vastlopers. Maar ik heb het geheugen nog niet getest, hoe doe ik dit? Hij is trouwens helemaal up-to-date.

Bijdrager
    Franko
    ”KingCarp”
    ”Emiel

Beste OMT’ers,

Ik heb sinds vrijdag een nieuwe iMac. Best een aardige bak lijkt mij maar nu merk ik gigantisch veel vastlopers. Hij werkt gewoon k*t. Bij het opstarten van programma’s loopt hij soms vast en moet ik weer naar forceer stop. Nu merk ik wel dat hij de laatste tijd het steeds beter gaat doen, kan het dat hij moet in werken?

LIJKT ER MEER OP DAT JIJ ZELF NOG INGEWERKT MOET WORDEN.

NEE HOOR, JE HEBT WAARSCHIJNLIJK NOG EEN ANDERE ILLEGALE VERSIE .

APPELS MET PEREN VERGELIJKEN DUS, WEL EENS GOOGLE GEPROBEERD? ER GAAT EEN WERELD VOOR JE OPEN.

Wie kan mij helpen?

ALLEEN JIJ KUNT JEZELF HELPEN, MAAR GEZIEN JE STELLINGEN……LAAT MAAR. 8)

Misschien werk voor een Modje hier?

mis in deze reactie echt alle tekenen van intelligent leven, reageer dan gewoon niet![/code]

Geblokkeerd
    Carp

Echt belachelijk ja, het is toch een Mac…..shit heb jij zeker een nepperd. Met jouw kennis van OSX is dit idd niet normaal.

Bijdrager
    Pixelpusher

Onderbouw je mening eens?

Inactief
    Anoniem

Zie hier de uitleg Apple Hardware Test, alleen toe te passen op een Mac!
    Of deze topic.

KingCarp schreef:

Echt belachelijk ja, het is toch een Mac…..shit heb jij zeker een nepperd. Met jouw kennis van OSX is dit idd niet normaal.

@Emiel
    Janson (mijn reactie)
    Omdat hij zo ontzettend instabiel is!
    Dat heb je met hackintosh… als de hardware er niet precies aan voldoet aan de software (er zijn maar een paar combinatie mogelijkheden).

Bijdrager
    Pixelpusher

Ik snap het niet, ik heb gewoon een iMac hoor?

Inactief
    Anoniem

Dan terug naar de winkel.

Bijdrager
    RowanW
    ”Emiel

Het is niet alleen dat .avi gedoe. Ik heb ook zo veel vastlopers. Maar ik heb het geheugen nog niet getest, hoe doe ik dit? Hij is trouwens helemaal up-to-date.

Rember is een goed programma hiervoor.

Bijdrager
    Mibber

Of installeer leopard eens opnieuw?

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Emiel

Ja, moet ik weer wachten op een nieuwe omdat er een andere HD, Ram en VGA in zit. .

Ik denk inderdaad dat het aan je RAM kan liggen. Test dit nou eerst eens even, of laat 1 bankje zitten en haal de rest eruit. Wissel die steeds om en kijk steeds of de Mac goed reageert.

Bijdrager
    Marius1976

Wat een bizar topic is dit …

Allemaal beschuldigingen en ander onderaards gewroet.

Voor de topicstarter: waarschijnlijk is je computer gewoon niet goed. Kan van alles zijn. De eerste reactie in dit topic was de beste: terugbrengen die handel.

Succes
    Marius

Bijdrager
    Pixelpusher

Ik heb daarnet een hardware test gedaan (D bij opstarten met disk 1 in de Mac), geen problemen ondervonden. Ook is hij nu bezig met een Rember test.

Het viel me op dat ik net in iTunes zag dat de schaduwen niet meer goed worden weer gegeven. Ik word er een beetje gek van.

En ten slotte zag ik in Safari een foutmelding nadat ik de hardware test heb gedaan.

Inactief
    Anoniem

Misschien deze nodig? Of deze?
    Mocht je de komende week veel problemen houden, vast lopers etc. neem dan contact op met de winkel.
    Je mag van een Mac (en ieder ander PC) verwachten dat het een degelijk product is.
    Als de winkel zegt we repareren hem ‘even’ vermeld dat dan even.

BTW excuses als ik een beetje grof was!

Bijdrager
    Pixelpusher

Ja ik zag dat ik een flashplugin nodig had maar ik vind het zo raar dat hij die melding geeft na de hardware test. Dat vind ik dus juist zo vaag.

Bijdrager
    sven-

Mijn advies:

1. breng ‘m terug en vraag om een nieuwe.
    of: 2. laat ‘m ophalen en omruilen voor een nieuwe
    of: 3. vraag je geld terug en koop een nieuwe.

Om te blijven aanmodderen met dit probleemgeval lijkt me zonde van de tijd.

Bijdrager
    Pixelpusher

Sven, ik ben het met je eens. Ik ga morgen ochtend voordat ik naar school ga wel even naar de MacHouse. Ik zou het wel fijn vinden als ze hem konden ophalen hoewel ik niet denk dat ze dit doen. Het is echt vervelend.

Ik heb nog even een Rember uitslag.

[code:1:642d342ca4]Test Results

All tests passed!

Total built-in memory: 4 GB

This is the total amount of physical memory that the computer has installed. If this figure is not showing the correct amount of memory there may be a problem with one or more installed DIMMS.

Available memory: 3213 MB

Available memory is the amount of physical memory that is currently not in use by any other processes. All available memory will be used for testing when the "All" option is selected. To increase the amount of available memory, you can restart your computer before testing. If you are familiar with the command line (CLI), you can run memtest (the core of Rember) in single-user mode. See Rember help, or http://www.memtestosx.org for more information.

Requested amount: All MB

The total amount of memory requested for testing by the Rember application. Not all requested memory can be allocated for testing. See information on "Available memory" for more information.

Memory allocated for testing: 3123 MB

This is the total amount of memory that memtest was able to allocate for testing. See "Available memory" section for more information.

——-

Loops selected: 1

Total loops selected by user for testing. All loops should complete when testing is successful. Test failure when the "Continue on Error" preference is selected will cancel tests before this number of loops has been completed. Users can also cancel testing before this number is reached.

Loops completed: 1

Total loops completed by memtest. Note that the Rember is not always able to identify how many loops ran. If there are discrepancies between this and the loops selected, the log should be examined to determine exactly how many loops were performed.
    ——-

Total execution time: 2590 seconds

This is the total amount of time that it took to execute the selected tests. Execution time may vary from system to system, and is provided as a guide for determining how long users can expect tests to run based on the amount of memory installed on the system.

Testing start time: 2008-10-13 21:52:19 +0200

Testing end time: 2008-10-13 22:35:33 +0200

[/code:1:642d342ca4]

[code:1:642d342ca4]
    Memtest version 4.2 (64-bit)
    Copyright (C) 2004 Charles Cazabon
    Copyright (C) 2004, 2005, 2006 Tony Scaminaci (Macintosh ports)
    Licensed under the GNU General Public License version 2 only

Mac OS X 10.5.5 (9F33) running in single user mode
    Memory Page Size: 4096
    System has 2 Intel processor(s) with SSE
    Requested memory: 3213MB (3369943040 bytes)
    Available memory: 3213MB (3369943040 bytes)
    NOTE: Memory request is too large, reducing to acceptable value…
    Allocated memory: 3123MB (3275584576 bytes) at local address 0x0000000101000000
    Attempting memory lock… locked successfully
    Partitioning memory into 2 comparison buffers…
    Buffer A: 1561MB (1637792288 bytes) starts at local address 0x0000000101000000
    Buffer B: 1561MB (1637792288 bytes) starts at local address 0x00000001629eba20

Running 1 test sequence… (CTRL-C to quit)

Test sequence 1 of 1:

Running tests on full 3123MB region…
    Stuck Address : setting 1 of 16ok
    Running comparison tests using 1561MB buffers…
    Random Value :  ok
    Compare XOR :  ok
    Compare SUB :  ok
    Compare MUL :  ok
    Compare DIV :  ok
    Compare OR :  ok
    Compare AND :  ok
    Sequential Increment:  ok
    Solid Bits : setting 1 of 64ok
    Block Sequential : setting 1 of 256ok
    Bit Flip : setting 1 of 512 Walking Ones : ok

All tests passed! Execution time: 2590 seconds.

[/code:1:642d342ca4]

Bijdrager
    Marius1976

Mijn ervaring overigens met falende hardware is dat dit meestal leidt tot een zogenaamde kernel panic.

Heb je dat ook?

Groet
    M.

Bijdrager
    Pixelpusher

Nee, nog nooit gezien. Ik ga morgen maar naar de MacHouse en dan vraag ik gelijk dat als iLife09 komt dat ze die er voor me opzetten.
    8)

Bijdrager
    Pieterr

Edit

Bijdrager
    Dick de Roos

Mooi.
    Heb je de geheugens al getest? Grote kans dat de oorzaak daar zit.
    De geheugens zitten onderin de iMac. Even het luikje losschroeven.
    Als je hier even kijkt of hier zie je dat het simpel is.
    Of de URL plakken: http://support.apple.com/kb/HT1432?viewlocale=en_US
    Een voor een de geheugens wisselen (om en om eruit) en testen.
    Misschien eerst even goed aandrukken, voordat je gaat testen.

Als je dat gedaan hebt, moet je je nog maar eens melden.

Wat ik nog niet heb begrepen: is die Mac nieuw gekocht?
    En bij wie? Wat zegt de verkoper?

Inactief
    Anoniem

Ik heb ook Remem gedaan. Ik weet niet of dit klopt.
    Ik heb alle programma’s gesloten. Niets in de Dock stond aan.
    Bovenaan Logmein & Dropbox ook uitgezet.

[code:1:98eb50906a]
    Test Results

All tests passed!
    Total built-in memory: 2 GB

Available memory: 687 MB

Requested amount: All MB

Memory allocated for testing: 668 MB

——-

Loops selected: 1

Loops completed: 1

——-

Total execution time: 794 seconds

Testing start time: 2008-10-13 22:48:43 +0200
    Testing end time: 2008-10-13 23:01:58 +0200
    [/code:1:98eb50906a]

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.