6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ipod2g

Muis en toetsenbord van iMac werken niet meer

Gister was er een update van een programma, die heb ik zoals gewoonlijk direct geinstalleerd.
    Na de installatie moest de computer opnieuw opstarten, dat heb ik uiteraard gedaan.
    Maar toen hij opgestart was stond er een streepje door bluetooth bovenin de menubalk,waardoor de (draadloze) muis niet meer werkt.
    Het vreemde is dat het (niet draadloze) toetsenbord ook niet meer werkt, dus eigenlijk kan ik niks anders dan de mac aan en uit zetten.
    Heeft iemand tips hoe ik de mac weer werkend krijg?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    ipod2g

Bedankt voor je reactie, maar volgens mij doen alle usb-poorten het ook niet meer, dus dan kan ik geen toetsenbord gebruiken en helpen de tips die daar staan niet:(
    Heeft iemand nog een oplossing?

Bijdrager
    Vinhelper

Welke Mac is het precies en hoe oud?

Wat voor update heb je gedaan en van wat? Via Software-update, of via iets anders?

Staat er wel stroom op het toetsenbord? (druk eens Caps Lock in, gaat het lampje nu branden?)

1. Probeer eerst dit: klik, wel een toetsenbord nodig. Werkt toetsenbord niet, doe eerst 3.

2. Doe daarna dit: klik, wel een toetsenbord nodig. Werkt toetsenbord niet, doe eerst 3.

3. En dit zou toch echt moeten helpen om het toetsenbord aan de gang te krijgen: klik.

Namelijk, dit staat erbij dat met de test van 3 ook verholpen wordt:

Algemene en performance problemen: Abnormaal traag gedrag terwijl er bijna geen CPU of Harddisk activiteit is. Externe poorten (USB/Firewire) die niet goed werken of de aangesloten hardware niet meer herkennen, en problemen met airport of bluetooth verbindingen.

Succes, en laat even weten of het helpt.:thumbsup:

Bijdrager
    1984
    ipod2g op 03 maart 2011

maar volgens mij doen alle usb-poorten het ook niet meer, dus dan kan ik geen toetsenbord gebruiken en helpen de tips die daar staan niet:(

Heb je het geprobeerd…of een USB toetsenbord functioneert, indien een USB keybord en mouse ook niet werkt zou je de 3 de tip die @Vinhelper plaatse kunnen proberen :
    1. Sluit je Mac af.
    2. Verwijder de netstroom kabel
    3. Druk de aan/uit knop in voor 5 sec.
    4. Sluit de netstroom weer aan.
    5. Herstart je Mac op de normale manier..

Bijdrager
    ipod2g

Ik heb alles wat jullie gezegd hebben geprobeert, ik ben nu snow leopard opnieuw aan het instaleren.
    Toch bedank voor jullie hulp!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.