11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Moderator
    Night

iMac Pro vs. iMac: is dit het prijsverschil waard?

Oordeel zelf of het prijsverschil van zo’n $8000 gerechtvaardigd is:

Bijdrager
    TheBigZ

Vertel ons eerst even of dit filmpje überhaupt het kijken waard is. 🙃

Moderator
    Night

Dat mag je zelf beoordelen. Het kijken ervan is geen verplichting, hè;-)

Bijdrager
    Dick de Roos

8k-video hoeft voor mij niet. Op mijn TV is FHD al prima te bekijken.

Verder vind ik die pet die achterstevoren op z’n hoofd staat, nogal storend. Eigenlijk vind ik een pet binnenshuis altijd storend en overdreven. Even afgezien van de nogal monotone intonatie van zijn verhaal.

Maar die MacPro lijkt me best een gave machine als ik het zo zie. Als ik er naast maar een fatsoenlijke gewone (27″) iMac kan blijven kopen. Zonder overdreven scherm-pixels, met een echte, beetje grote SSD en voldoende gewone aansluitingen.

Dat heb ik ook zo tegen die nieuwe Mac’s: ik vind een 4k-scherm al meer dan genoeg voor video- en fotobewerking. Meer pixels vraagt een snellere processor en een veel hogere prijs. Apple heeft ideeën over de apparatuur, die blijkbaar de mijne niet meer is. De reguliere aansluitingen op een Mac Pro verdwijnen, waardoor iedereen naarstig naar een oudere MacBook Pro aan het zoeken is, waar die aansluitingen nog op zitten. Dat de interne optische schijf het loodje heeft gelegd, daar kan ik inkomen, maar om mijn externe DVD-speler via een USB-C-aansluiting te laten draaien, heb ik altijd weer een  verloop-kabel nodig, of een of ander tussenstukje. (Ik kan niet overal tijdens een presentatie van de cloud gebruik maken).

Per slot van rekening heb ik nog een serie FireWire-schijven (Volgens Apple was dat toen de aansluiting van de toekomst) achter mijn iMac, waar de nodige gegevens op staan. Straks moet ik ongeveer op m’n kop staan om dat soort aansluitingen nog te kunnen gebruiken.

Vooruitgang is goed, maar voor mij graag met mate. 🤓

Bijdrager
    KarelWillem

Prachtige machine, die uiteraard de meerprijs van 8000 dollar niet waar maakt.

Maar daar gaat het niet persé om. Het is het snelste en mooiste wat je van Apple kan kopen in de all-in-one reeks, en of dat 8000 dollar extra waard is mag iedere koper voor zichzelf uitmaken.

Heel veel 8K editors zul je bijvoorbeeld nog niet vinden, maar die ontwikkeling gaat toch sneller dan je denkt (hoopt?). Zo’n beetje elke serieuze hobby-vlogger werkt al in 4K, dus dat 8K komt er ook wel.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Eprom

Tja. Voor audio bewerking zou ik graag de processorkracht willen hebben, maar ik zit niet op honderdmiljoenmiljard pixels te wachten. Daarvoor in plaats zou ik dan weer graag SSD opslag willen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik vind het een heel mooie machine, maar overdreven duur omdat hij niet zelf upgradeable is. Al zie ik toch liever gewoon grijs dan space grijs. Misschien zal de aangekondigde nieuwe modulaire MacPro meer zijn geld waard zijn? Ik hoop echt dat die weer een klassiek grijs torenmodel wordt zoals de 2009-2012 versies. Dat waren de beste en meest duurzame Macs die Apple ooit gemaakt heeft. Met 4K ben ik voorlopig nog steeds meer dan tevreden.

Bijdrager
    KR1275

Ben blij met dit filmpje, want daar was met zo’n 100.000 andere een tekort aan.

Al die rijke fans op Youtube die allemaal hetzelfde lulverhaal verkopen… wat moet je met die onzin?

Bijdrager
    guus

draai nu 1 maand met de iMac Pro, niet de duurste. 8 core/2TB/64GB machine en hier al maar tevredenheid.

Heb veel Macpro’s gehad, maar dit is de fijnste machine ever.

Als ik kritiek heb, dan is het op High Sierra. Dat is nog steeds niks. teveel bugs.

Aanrader!

Moderator
    Night

Ja het is inderdaad jammer dat HS de laagste versie MacOS is voor de iMac Pro. je kan niet downgraden van Sierra.

Bijdrager
    guus

klopt idd. heb Apple daarover gebeld, want ik wilde al terug, maar helaas, helaas.

wachten op betere tijden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.