8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Dorkooken

Imac Pro & bootcamp Windows 10

Ik zou graag mijn windows pc vervangen door een imac Pro maar zou wel (voor werk doeleinden) ook willen dat deze ook nog kan draaien in Windows 10.

Zijn tegenwoordig alle drivers beschikbaar om dit zonder problemen te doen?

Bijdrager
    McMeller

Tegenwoordig, en al heel veel langer, is dat geen enkel probleem. Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT201468 voor de uitgebreide uitleg van Apple zelf, over hoe je Windows 10 naast macOS kunt installeren.

Je creëert dan een dual boot, waarmee je in één van de twee kunt werken en opnieuw moet opstarten wanneer je wilt wisselen. Als je macOS en Windows 10 wil mixen en Windows-programma’s wil draaien terwijl je in macOS werkt, kun je kijken naar software als Parallels Desktop.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: link aangepast

Moderator
    Night

Een iMac Pro is zó snel, dat ik persoonlijk voor optie 2 van McMeller zou kiezen. Dat maakt het ook wat gebruikersvriendelijker doordat je transparant kunt switchen tussen Mac en Windows apps zonder te hoeven herstarten.

Bijdrager
    MaciMacKees

<p class=”cite”>Night op 7 augustus 2018 om 17:04</p>
    Een iMac Pro is zó snel, dat ik persoonlijk voor optie 2 van McMeller zou kiezen. Dat maakt het ook wat gebruikersvriendelijker doordat je transparant kunt switchen tussen Mac en Windows apps zonder te hoeven herstarten.

maar dan moet je wel bereid zijn om bij elke update van MacOS ook een update van Parallels aan te schaffen.

Bijdrager
    SuperAn

Ik zou het anders doen, de opslag in een iMac Pro is veel te duur om een deeltje weg te geven aan een Windows installatie.
    Koop u anders een externe Samsung SSD uit de T serie, installeer daar via je huidige Windows computer dan een Windows to go versie op van Windows 10, plug de ssd in de Mac, option key indrukken en Windows kiezen. Klaar

USB 3.0 en de ssds zijn voldoende snel om op deze mannier een prettig werkbare oplossing te hebben. (Ik gebruik het ook zo op Mn MacBook pro 2015
    Via parallels /vmware (player)/ virtualbox voelt het nu eenmaal niet zo vloeiend aan je computer mag nog zo krachtig zijn.

(Btw waarom zou iemand zelf parallels nemen als vmware player en virtual box volledig gratis zijn en een brede ondersteuning hebben voor verschillende os’en ?)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>MaciMacKees op 8 augustus 2018 om 16:23</p>
    <p class=”cite”>maar dan moet je wel bereid zijn om bij elke update van MacOS ook een update van Parallels aan te schaffen.</p>

VirtualBox — misschien niet zo netjes afgewerkt als Parallels, maar wel gratis en dus zonder dat probleem.

Bijdrager
    Dorkooken

Alvast iedereen bedankt voor de reakties.

Ik wacht nog wel even met geduld op de eventuele vernieuwing van de Imac 2018 (niet pro)

Ik zou sowieso Windows draaien via een Samsung T5 SSD USB-C maar had gelezen dat er met de vorige modellen wel problemen waren met bv de Windows 10 videokaart drivers die niet 100% ondersteund werden enz…

Bijdrager
    SuperAn

Als je via het bootcamp programma de drivers download (action -> download Windows support software,overzetten op een exfat USB stickje, installeren op je Windows boot) moet het wel in orde zijn zeker nee ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.