5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    cacaodealer

Imac plastic plaat vraag

Hej mensen,

Ik ben misschien van plan binnenkort (ligt aan de updates van de producten komende week) een nieuwe snellere imac te kopen, ik heb nu een 20 inch uit 2006 staan.

Nou zitten veel mensen met het probleem dat die glasplaat de kleuren ‘mooier’ maakt, schitterend natuurlijk! Maar niet voor iedereen :-).

Nou had ik gezien dat de glasplaat er makkelijk af kan en dat je dan gewoon een normaal imac scherm overhoud, klopt dit?
    En is het mogelijk om de glasplaat er dan af te laten zonder dat het extreem gevoelig wordt voor stof en andere dingen? Weet iemand dit misschien, of heeft er iemand ervaring mee?

Mvrg,

Jurriaan

Bijdrager
    sturb

De glas/plastic plaat is gewoon onderdeel van je iMac haal je die eraf dan kijk je in de mac. Zoek maar even op youtube naar wat filmpjes erover.
    In theorie is hij er gemakkelijk af te halen. Maar volgens mij komt er dan ook meer stof in het ding. Het is niet aan te raden dus…

Bijdrager
    Renzsz

hij zit er “zeg maar” niet voor niets voor…

Je kunt hem zo met een zuignapje eruit halen, check daarvoor idd maar eens youtube

Bijdrager
    sven-

Zonder “glasplaat” (plastic) moet je de iMac echt niet gaan gebruiken hoor. Zou beetje vreemd zijn om iets te kopen, en daarna gedeeltelijk te demonteren…

Glossy maakt de kleuren wel wat levendiger, maar het heeft mijn voorkeur niet, omdat er ook nadelen aan kleven, omdat het scherm snel als een spiegel gaat werken (vooral bij donkere beelden terwijl er veel licht van buiten in je kamer komt).

Bijdrager
    Mcgerard

Ik had er laatst een klein vliegje achter. Arm dingetje was in paniek. Ik heb er mijn TomTom zuignap opgezet en de plaats kwam zo los. De zuignap van de TomTom is er super geschikt voor.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.