6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    unclesaint

iMac plaatst bestanden automatisch in prullemand

Goedenavond,

Als ik een usb stick of een externe harde schijf aansluit op mijn iMac, verschijnen er gelijk een aantal bestanden in prullemand. Als ik de schijf vervolgens weer verwijder, zijn de bestanden ook weer uit de prullemand verdwenen.

Ik denk dat dit niet iets geks is, maar kan iemand uitleggen waarom dat is?

Alvast bedankt,
    Arni

Bijdrager
    Melbuuln

De verwijderde bestanden worden bewaard in een aparte prullenbak op de externe HDD of Stick.
    Deze worden alleen verwijderd als de apparaat aangesloten is en vervolgens de prullenbak op de computer leeg gooit.

Bijdrager
    unclesaint

@ Melbuuln

Bedankt voor je reactie. Maar dat betekent dus dat het bestanden zijn die ik ooit heb weg gegooid?

Gr,
    Arni

Bijdrager
    Melbuuln

Als je de prullenbak opent moet je de bestanden kunnen zien.

Bijdrager
    Leander

Dat is inderdaad normaal en – wanneer je erover nadenkt – ook vrij logisch. Er is één prullenbak voor al je aangesloten harde schijven en usb-sticks (een soort “gedeelde prullenmand”).
    Bijvoorbeeld: je wist een bestand van een willekeurige schijf en het komt in de prullenmand. Je kan het bestand weer uit de prullenmand halen, maar dat kan alleen als de betreffende schijf aangekoppeld en daardoor benaderbaar is; het feitelijke bestand is daar namelijk opgeslagen. Dus wanneer je de usb-stick terug insteekt dan verschijnt het bestand weer in prullenmand. Pas na het commando “Leeg prullenmand” wordt het pad naar dat bestand gewist. Het bestand staat dan nog wel op je usb-stick, maar is niet meer bereikbaar voor de computer. Het bestandje is vrijgegeven en de ruimte die het inneemt kan door andere bestanden overschreven worden.

Bijdrager
    Leander
    unclesaint op 21 december 2012

@ Melbuuln

Bedankt voor je reactie. Maar dat betekent dus dat het bestanden zijn die ik ooit heb weg gegooid?

Gr,

Arni

Ja

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.