-
Q:
Imac piept 3x (RAM?)
Bij het opstarten van mijn imac, hoor ik na het opstarten 3 piepen en dan blijft het beeld wit en met een interval van een paar seconden gaat hij weer 3x piepen.
De imac is net een jaar oud en heeft geen garantie meer en heb al een beetje rondgezocht op internet en hier blijkt dat er iets met het geheugen is, misschien kapot? Ik heb de geheugenbanken er even opnieuw ingedaan maar dit heeft niet geholpen.
Voordat hij 3x begon te piepen heb ik hem alleen uit gedaan en verder niet..
Wat moet ik nu doen?Er zitten nu waarschijnlijk 2 bankjes in. Probeer eens een bankje eruit te halen (dus 1 overhouden) en kijken of ie dan nog piept. Daarna omwisselen. Zo kun je erachter komen welke van de bankjes kaduuk is.
Een keer extra goed aandrukken wil ook nog wel eens helpen.
InactiefAnoniem5 november 2010 om 10:56Is inderdaad Macstuff, al veel gekocht en nog nooit problemen gehad. Ze hebben nog goedkoper geheugen, maar die gok zou ik niet nemen. Cheap ass memory geeft soms gezeik.
Je kunt er ook meteen een reepje van 4GB instoppen nu je toch bezig bent.
Is maar ietsje duurder (ongeveer het dubbele)
€59: Kingston KTA-MB1066/4G.
€32: Kingston KTA-MB1066/2G.InactiefAnoniem5 november 2010 om 11:03Ik heb helaas niet al te goede ervaringen met Kingston KTA.
Ervaringen, tips en aanbevelingen over de verschillende merken en typen RAM kun je vinden in het RAM topic:
@djmathijs: Al gekeken in het RAM topic? Daar worden deze vragen uitgebreid behandeld.
@djmathijs: Ja die van Bouncer passen ook.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.