18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    djmathijs

Imac piept 3x (RAM?)

Bij het opstarten van mijn imac, hoor ik na het opstarten 3 piepen en dan blijft het beeld wit en met een interval van een paar seconden gaat hij weer 3x piepen.

De imac is net een jaar oud en heeft geen garantie meer en heb al een beetje rondgezocht op internet en hier blijkt dat er iets met het geheugen is, misschien kapot? Ik heb de geheugenbanken er even opnieuw ingedaan maar dit heeft niet geholpen.

Voordat hij 3x begon te piepen heb ik hem alleen uit gedaan en verder niet..
    Wat moet ik nu doen?

Bijdrager
    Pieterr

Er zitten nu waarschijnlijk 2 bankjes in. Probeer eens een bankje eruit te halen (dus 1 overhouden) en kijken of ie dan nog piept. Daarna omwisselen. Zo kun je erachter komen welke van de bankjes kaduuk is.

Een keer extra goed aandrukken wil ook nog wel eens helpen.

Bijdrager
    djmathijs

Hoi Pieter, bedankt voor je snelle antwooord! Er is inderdaad 1 geheugenmodule van 2gb kapot.
    Heb je misschien ook enig idee hoe duur zo’n module is? Het is een 2gb pc3 8500s DDR3.

En is het nu ook verstandig om mijn mac opnieuw te installeren?

Inactief
    Anoniem
    djmathijs op 05 november 2010

Heb je misschien ook enig idee hoe duur zo\’n module is? Het is een 2gb pc3 8500s DDR3.

Rond de 45 euro.

djmathijs op 05 november 2010

En is het nu ook verstandig om mijn mac opnieuw te installeren?

Nee.

Bijdrager
    djmathijs

Ik had net al even gebeld met lokale apple reseller en deze durfden er 75 euro voor ter vragen!

Bijdrager
    joasdekker

APR’s en met name Apple zelf durven inderdaad de hoofdprijs te vragen voor geheugen bankjes.
    Ik heb zelf geen ervaring met zelf nieuw geheugen aanschaffen maar zoek maar even op het forum. Er staan zat adressen waar je het goedkoper kan vinden.

Inactief
    Anoniem

Lekker online kopen en het er zelf in stoppen.

Bijdrager
    djmathijs

Is dat macstuff? Zoja, is dit een beetje vertrouwde winkel?

Inactief
    Anoniem

Is inderdaad Macstuff, al veel gekocht en nog nooit problemen gehad. Ze hebben nog goedkoper geheugen, maar die gok zou ik niet nemen. Cheap ass memory geeft soms gezeik.

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt er ook meteen een reepje van 4GB instoppen nu je toch bezig bent.
    Is maar ietsje duurder (ongeveer het dubbele:smile: )

€59: Kingston KTA-MB1066/4G.
    €32: Kingston KTA-MB1066/2G.

Inactief
    Anoniem

Ik heb helaas niet al te goede ervaringen met Kingston KTA.

Bijdrager
    Pieterr

Ervaringen, tips en aanbevelingen over de verschillende merken en typen RAM kun je vinden in het RAM topic:

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    bouncer
    Bijdrager
    djmathijs

Zakske kun je me vertellen waarom niet?
    En maakt het uit of je bijv. een reepje van 4gb hebt en 1 van 2gb en als dit dan ook nog verschillende merken zijn?

Bijdrager
    Pieterr

@djmathijs: Al gekeken in het RAM topic? Daar worden deze vragen uitgebreid behandeld.

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    djmathijs

@Pieterr, ik zal daar even kijken.

@Bouncer
    , ik heb een 24 alu imac mid 2009 en die is van late 2009, weet niet of die past.

Bijdrager
    Pieterr

@djmathijs: Ja die van Bouncer passen ook.

Bijdrager
    bouncer

@djmathijs

Gewoon naar crucial.com/eu gaan en de drie stappen doorlopen. Dan weet je precies welk geheugen je nodig hebt.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.