11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Hermanh

iMac photoshop cc storing

Hallo forumleden

Ik heb een hele vreemde storing met Photoshop CC. Ik maak een montage van de groep 8 afscheidsfoto.
    En krijg ná het plaatsen van een vrijstaand plaatje, voorbeeld de 2 meiden in de jungle het plaatje zoals de grote foto aangeeft.
    Ik kan dan helemaal niets meer doen, en de foto blijft dan ook zo.

Herkent iemand dit?

Gaarne reacties

gr. Herman

Bijdrager
    Whintants

Ik vind het wel een prettig ontwerpje, niets meer aan doen! Ik zou hem hoe dan ook even opslaan want dit soort kunst krijg je zelf niet voor elkaar.

Ontopic, geen idee, gewoon even opnieuw opstarten wil nog wel eens helpen.

Bijdrager
    Hermanh

Hi Whintats

Grappig dat mensen reageren en er dan totaal geen raad mee weten.
    We wachten gewoon even af wat andere ervan vinden.

PS opstarten heeft geen zin, want het euvel treedt soms op maar niet altijd.

Alsnog bedankt voor je antwoord.

Bijdrager
    Whintants

Dan kan het zijn dat je .psd gewoon corrupt is en de enige oplossing is om dan al je lagen te kopiëren naar een nieuw document.

Dat gaat heel makkelijk door een nieuw document aan te maken met exact dezelfde afmetingen/resolutie als je originele file.

Vervolgens selecteer je al je lagen in je originele document en klik je in je lagenpalet rechtsboven op het hamburgermenu (de drie horizontale streepjes boven elkaar) en kies je voor “lagen dupliceren” ten slotte geef je in het dialoogvenster aan dat je de lagen naar je nieuwe document wil kopiëren.

Succes!

Bijdrager
    Whintants

P.S. je kunt een screenshot van je scherm maken d.m.v. Command + Shift + 3 voor het hele scherm. Command + Shift + 4 voor een selectie. En Command + Shift + 4 en daarna spatiebalk, dan kun je een venster kiezen!

Bijdrager
    Hermanh

Hoi Whintants

Dat is misschien een idee.. Gaan we meteen proberen.
    Dank je voor je antwoord.

Gr. Herman

Bijdrager
    Blieper

Bedoel je dat het plaatje in ‘inverse’ herhaald wordt in de achtergrond? Dat lijkt meer iets met je grafische kaart…

Bijdrager
    Hermanh

Hoi Blieper
    Je zou eens gelijk kunnen hebben. Is dat te controleren denk je?

Bijdrager
    Blieper

Een hardwaretest uitvoeren

Bijdrager
    Blieper

Wat ook nog kan is dat je een ‘inverse’ heb gegeven met CMD i van een laag, die zet deze dan namelijk om in de tegengestelde richting van het kleurenspectrum. Het is maar een idee, maar dat zou ook nog kunnen. Zoek de laag op waar dat plaatje staat en zorg dat je in je lagerpallet het eerste icoon hebt geselecteerd in die laag en klik dan eens op CMD i, desnoods nog een keer om het terug te zetten…

Had niets meer vernomen, dus was benieuwd ;-p

Bijdrager
    martinh123

Als voorbeeld neem ik jou schermafbeelding die ik hier zie.

In Photoshop zoals jij de afbeelding op jou scherm ziet heb je aan de rechterkant ergens onder lagen de afbeelding staan klik op de afbeelding in lagen en ga dan boven in de balk naar bewerken en dan naar Vrije Transformatie.
    Als je vrije transformatie hebt aangeklikt zie je dat rond om de afbeelding een vierkant. Zie je dit niet dan is die afbeelding groter dan waar je op werkt dan eerst uitzomen tot je het vierkant ziet.
    Nu kun je met de toetsenknop Alt en of Shift de afbeelding groter of kleiner maken. Als je dus de knop Alt indrukt en je staat met de muisaanwijzer ergens in de hoek naar binnen of buiten gaan met ingedrukte muisknop en de afbeelding zo plaatsen zoals jij het wilt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.