8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wb441

iMac – Pc netwerk: help!!

Hoi,

ik zit hier met ene iMac G5 (isight) 17″ , en een pc met RaLink draadloze netwerkkaart te sukkelen om de internetverbinding , bestanden en de usbprinter die aan de pc hangen te delen met deze iMac. vanaf de pc slagen wij erin om een draadloze netwerkverbinding te leggen, mar bij gene van beide verschijnt iets van de andere. Wat moet ik doen?? Wij proberen wanhopig om zonder router te kunnen werken. Wie helpt??

Bijdrager
    masuran

Met een draadloze netwerkverbinding tussen 2 computers heb ik weinig ervaring, maar uit die ervaring kan ik je vertellen dat je best een router koopt:)

De computer met de internet verbinding moet altijd aanstaan en het opzetten is hell itself!
    Een router daarentegen is op 2 minuten ingesteld en loopt als een trein!

129€ heeft mijn Belkin flut router gekost en die draait al 2 jaar zonder problemen mee:)

Bijdrager
    vishaakje

Printer delen heb ik na eindeloos ge-eikel opgegeven en nu (compu’s staan in de zelfde kamer) plug ik ‘m met een usb verlengkabel van de een in de ander.

Bestanden doe ik via ftp. Zorg dat FTP aan staat op je mac : systeemvoorkeuren -> delen -> ftp-toegang aanvinken.
    Schrijf je ip op: systeemvoorkeuren -> netwerk (en dan naar de verbinding die je hebt)
    of voor de die-hards;) : terminal opstarten en ifconfig intikken:)

Dan een met de windows pc naar je mac ftp’en… gebruik wel een ftp prog en niet die extreem brakke internet explorer… Ik gebruik flash fxp, erg prettig ding.

Of andersom natuurlijk, ftp installeren op je pc (bulletproof ftp server bv) en dan met een degelijk ftp programma naar de pc. Hier gebruik ik Captain FTP, erg prettig progje.

Tip als je Captain FTP gebruikt. Download de widget voor makkelijke uploalds hiero

Bijdrager
    Ram

Staan ze wel in dezelfde workgroup.

Om welke versie van windows gaat het?

Bijdrager
    wb441

Dezelfde workgroup: Dat hoop ik toch?? hoe controleer / doe je dat?

Windows XP SP2 draait erop (3,4 Ghz, 512 Mb)

Evolutie in mijn probleem: Ik kan nu intternetverbinding vanaf m’n mac leggen naar de pc, maar omgekeerd niet!!

Bijdrager
    Ram

Heb je op de pc al de thuisnetwerk wizard gedaan. Moet ergens bij netwerkverbindingen staan. Vervolgens op de mac bij windowsdeling dezelfde naam voor de workgroup instellen en je netwerk gewoon op DHCP zetten en dan zou het moeten werken.

Maar ja, het blijft windows :evil:

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”wb441″

Hoi,

ik zit hier met ene iMac G5 (isight) 17″ , en een pc met RaLink draadloze netwerkkaart te sukkelen om de internetverbinding , bestanden en de usbprinter die aan de pc hangen te delen met deze iMac. vanaf de pc slagen wij erin om een draadloze netwerkverbinding te leggen, mar bij gene van beide verschijnt iets van de andere. Wat moet ik doen?? Wij proberen wanhopig om zonder router te kunnen werken. Wie helpt??

Ad-Hoc wireless verbindingen is naar mijn ervaring nooit een succes geworden. Ik zou toch aanraden om een router aan te schaffen.

Wat is eigenlijk de reden voor het niet gebruiken van een router eigenlijk?

Cheers! :apple:

Bijdrager
    wb441

Dank allen voor jullie uitleg!

@ G3Lay-Z: de reden is dat hij de eerste vier jar mar 2 maanden in het jar hier zal staan… is wel zonde , nietwaar om dan 10 maanden stil te staan.. en ja, ik dacht, als dat toch werkt, reuzehandig! dan a ik met die iMac waarheen ik ook mar wil en zet ik em daar en heb ik wireless internet… maar het probleme ligt dus niet bij Mac, Mac-PC gaat wel
    omgekeerd niet…..

Toch bedankt allemaal!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.