10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ravaso

iMac overleden?

Hoi..

Ik heb al een tijdje het volgende probleem met mijn imac uit 2007. (intel)
    Op een dag wilde hij niet meer opstarten en kreeg ik vreemde roze/grijze diagonale strepen in het beeld.
    Je hoort nog wel de opstart gong maar daarna blijft hij hangen..
    Ik heb alle resets e/d al geprobeerd.. Het is me zelfs al gelukt om een nieuwe installatie uit te voeren.
    echter na een sluimerstand weer hetzelfde probleem..

In de veilige modus opstarten lukt wel.. echter wel met een paar van die roze-grijze storingen.
    Met een extern beeldscherm hetzelfde probleem dus het is niet het beeldscherm.
    (deze is overigens een jaar geleden vervangen)

Nu is mijn vraag: Is mijn iMac nog te maken voor een redelijke prijs of kan ik hem maar beter wegdoen? (videokaart of logicboard)
    [IMG]http://i8.photobucket.com/albums/a47/Ravaso/imac2.jpg[/IMG]
    [IMG]http://i8.photobucket.com/albums/a47/Ravaso/Imac.jpg[/IMG]

Bijdrager
    sophie

Hallo,
    dat zie er niet goed uit.
    Ik heb enkele jaren voor een apple reseller gewerkt en ik vrees dat het een dure reparatie zal worden.
    Mijn mening,koop een nieuwe iMac. Ik zelf heb de nieuw iMac 27″ , een magnifiek toestel. Akkoord, niet het goedkoopste toestel, maar wel de beste investering.

Bijdrager
    Berrt

Kijk is naar dit topic. http://www.onemorething.nl/community/topic/scherm-g5-kapot
    Neem dan contact op met Waffle die kan je verder helpen.

De G5 van mij heb ik volgens zijn instructies gerepareerd. Hij werkt al weer een 1/2 jaar goed.

Succes,

Berrt

Bijdrager
    strigoi

Het ziet er naar uit dat het probleem in de videokaart (ATI X1600) zit. Deze zit op zijn beurt vast gesoldeerd aan het moederbord. Ik vrees dat de machine ‘total-loss’ is. Als je googled zul je zien dat je niet de enige bent. Helaas heeft Apple zover ik weet geen coulance regeling voor deze hardware fout.

Is het beeldscherm of het moederbord een jaar geleden vervangen?

Bijdrager
    Berrt

Ik dacht dat mijn moederbord ook kapot was, maar ik heb het gerepareerd volgens instructies.
    Hoop had ik niet, maar het werkte wel.

Berrt

Bijdrager
    Ravaso

@ Berrt.. Bedankt voor de link… ik ga het eens proberen..

@strigoi Het beeldscherm is inderdaad vervangen vorig jaar i.v.m de verticale (pixel) lijnen

@sophie Ik heb inmiddels al een nieuwe iMac maar ik wilde nog even weten of er nog hoop was voor
    mn oude.. zo te lezen waarschijnlijk niet. (alleen tegen hoge kosten)

Bijdrager
    JJmac
    Berrt op 03 januari 2011

Kijk is naar dit topic. http://www.onemorething.nl/community/topic/scherm-g5-kapot

Neem dan contact op met Waffle die kan je verder helpen.

De G5 van mij heb ik volgens zijn instructies gerepareerd. Hij werkt al weer een 1/2 jaar goed.

Succes,

Berrt

Ravaso heeft een Intel geen G5! de G5 hebben last van lekkende condensators, van een Intel is dit probleem niet aan de order.

Bijdrager
    cmug

Google even op ‘Bad Caps G5’ . kom je op sites als deze. Ik had zelfde/soortelijk probleem. En heb de caps vernieuwd. Helaas bracht het geen enkele verandering. En de condensatoren eruit en in halen is zeer lastig en arbeidsintensief. Ze zijn aan twee kanten gesoldeerd met loodvrij tin (hoger smelt punt). Leuke uitdaging maar kreeg hem niet werkende.

Bijdrager
    Ravaso

Bedankt voor alle reacties…

En de Mac waarover het gaat is inderdaad geen G5 maar een intel..
    Als ik zo de reacties lees word mijn vermoeden bevestigd en ga ik hem niet laten maken..
    De kosten worden waarschijnlijk iets te hoog..

Groeten…

Bijdrager
    Berrt

Ik zou als ik jou was de methode van Waffle toch eens proberen. Je hebt niets te verliezen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.