6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Loes

iMac OS start niet meer en opnieuw installeren werkt niet

Allereerst, ik heb een heleboel domme dingen gedaan en ik ben een leek op computer gebied. Dus spaar me alsjeblieft een beetje 😉

Mijn iMac uit december 2017 opende sinds gisteren geen programma’s meer en toen wilde ik Mojave installeren.
    Dit lukt echter niet. Eerst kreeg ik de melding dat hij niet genoeg schijfruimte heeft en daarna dat het oude besturingssysteem niet verwijderd kan worden. Formatteren is niet echt een fijne optie, aangezien al mijn foto’s en documenten van 2019 en 2020 niet gebackupt zijn 😞 Ja super dom.

Als ik via recovery naar het schijfhulpprogromma ga, zie ik alle foto’s terug op Macintosh HD, maar ik kan ze niet kopiëren of verplaatsen.

Is er een mogelijkheid om deze nog te redden?
    Alvast ontzettend bedankt voor het meedenken.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Loes.
    Bijdrager
    abbenhui

Tja.
    wat voor de hand ligt is alleen macOS opnieuw installeren
    • Herstart je Mac
    • Hou de toetsen cmd⌘ + R ingedrukt
    • Laat deze los wanneer het Apple logo verschijnt
    • Klik vervolgens op ‘Installeer macOS (OS X) opnieuw’
    • Selecteer daarna ‘Ga door’ en volg de instructies op het scherm

Je foto’s en documenten blijven dan waar ze zijn.

Bijdrager
    beejay

Hallo, hier een vergelijkbaar probleem. Computer ging niet meer uit en de hierboven geschreven oplossing was niet voldoende. Software probleem begrijp[p ik. Nodig was een clean Install van High Siera  en dat is ook gebeurd. Alles weg dus…Ik heb wel (meerdere) recente backups op mijn Timecapsule(s).