8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom77

iMac opstart probleem na stroompanne

Hallo, ik heb een probleempje met mijn iMac (Mountain Lion); na een korte stroompanne wil deze blijkbaar niet meer opstarten vanaf de systeemschijf. Bij opstarten krijg ik eerst het grijze scherm te zien met achtereenvolgens 3 kleine pictogrammen; een verbodsbord, het apple symbool en een map met een vraagteken. Dan krijg ik een venster te zien met als titel ‘OS X-hulpprogramma’s’ en met 4 suggesties;
    1. Zet terug van Time Machine-reservekopie (heb ik niet)
    2. Installeer OS X opnieuw (kan ik niet want deze OS X is niet met mijn Apple ID gekocht)
    3. Zoek hulpinformatie online (doe ik nu)
    4. Schijfhulpprogramma (systeem schijf is in orde volgens schijfhulpprogramma)

Ik heb een kopie van mijn systeem op een andere schijf staan maar wanneer ik hiermee wil opstarten (option ingedrukt) gebeurt er niets en krijg ik weer hetzelfde venster. Is dit een systeem-crash? Wat doe ik nu best? Alvast bedankt voor tips/info/oplossingen!

Bijdrager
    iMad

cmd + D opstarten?

Bijdrager
    Tom77

Heeft helaas hetzelfde resultaat…

Bijdrager
    makasa

Is die andere schijf ook bootable?

Bijdrager
    Tom77

Zou moeten, heb de kopie gemaakt met Superduper en ‘make disc bootable’ is één van de laatste stappen in het kopie-proces.

Bijdrager
    leavestone

Superdupper moet goed gaan als je die optie ook geactiveerd hebt. Je moet wel als opstartschijf selecteren anders start hij alsnog van je interne disk.

Bijdrager
    iMad

Heb jij met je eigen Apple ID een OS gekocht?

Probeer dan OS opnieuw te installeren met jouw account.
    Je moet natuurlijk wel zeker weten of op de externe schijf je data staat, is dat zo dan kan je de schijf
    leegmaken van je iMac en dan met jouw account Maverick installeren.

Daarna data terugzetten van je externe schijf.

Ik zeg wel probeer, want ik weet het niet zeker.
    Dus controleer of er op de externe schijf je data staat.

Bijdrager
    Tom77

Probleem opgelost! Ik heb met een andere Apple ID ingelogd en opnieuw OS X geïnstalleerd.
    Bedankt voor de hulp!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.