13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    kawouter

iMac opschonen voor verkoop

Hallo allemaal,

Ik weet dat dit al een heel aantal keer gevraagd is en dat er ook al veel antwoorden zijn gegeven.
    Nu kom ik in die antwoorden steeds tegen dat je de installatie cd nodig hebt om de mac helemaal te overschrijven.

Nu heb ik die CD niet (meer) en wil dus weten hoe ik de mac schoon en leeg kan maken zonder de installatie cd.

Mvg Wouter

Bijdrager
    Pascalvilt

Welk OS X heb je nu erop staan ? 10.5 , 10.6 of 10.7 ?

Bijdrager
    johnkeates

Je Mac wissen en herinstalleren is makkelijkste. Als je dat niet kan doen, kan je de 10000000000en bestanden ook zelf gaan opzoeken en proberen te wissen, maar de uren die je daar in gaat steken zijn waarschijnlijk veel meer waard dan even 30 euro voor een schone installatie betalen.

Bijdrager
    SunKeeper

Waar ben je dan met de originele DVD’s gebleven?

Bijdrager
    SanderTreur

Dan neem ik aan dat je Snow Leopard hebt, aangezien je bij Lion geen cd hebt? Ken je niet iemand met zo’n dvdtje?

Bijdrager
    AppleStef

Altijd, maar ook altijd die DVD’s bijhouden. Neemt toch niet veel plaats in? Er komen trouwens ook minder kopers op af als je de grijze DVD’s niet meer hebt.

Bijdrager
    alli232343

ff downloaden en klikken lion-installatie daarna rechter muisknop daarna op toon package inhoud en daarna support nog wat… en dan toon package inhoud en dan een DMG file die ff branden op cd-tje in schijfhulpprogamma. (let op: de .DMG file ff kopieren naar je bureaublad en dan openen in schijfhulp progamma)

-Restart je mac en houd de ‘D’ toets vast en selecteer je gebrande-cd’tje en dan reinstall Mac OS X Lion

Bijdrager
    alli232343

of als je het beter uitgelegd wilt hebben door mij:

-Koop Lion in de Mac App Store. Wacht tot het downloaden voltooid is.
    -Niet de software installeren, sluit het installatieproces
    -Ga via Finder naar de Programma’s-map, daar vind je het Lion-installatiebestand.
    -Ctrl-klik op het OS X Lion-installatiebestand en kies ‘Toon pakketinhoud’
    -In deze map ga je naar ‘Contents>SharedSupport’. Hier staat het bestand ‘InstallESD.dmg’.
    -Kopieer ‘InstallESD.dmg’ naar het bureaublad (klik en sleep, houd alt/option ingedrukt)
    -Start Schijfhulpprogramma en klik bovenin het venster op ‘Brand’.
    -Selecteer ‘InstallESD.dmg’ van het bureaublad, schuif een (standaard) 4,7 GB dvd in je Mac en het brandproces kan beginnen!
    -Als het branden voltooid is, kun je vanaf deze dvd Macs die geschikt zijn voor Lion booten (opstarten), waarna je de nieuwe versie van het OS kunt installeren.

Bijdrager
    alli232343

of als hij nog op je mac staat kan ook nog :P!

Bijdrager
    AppleStef

I.p.v 3 posts te maken kan je je eerste post ook bewerken door op je avatar te klikken en dan te klikken op ‘bewerk’.

Bijdrager
    kawouter

Ok bedankt. Ik ga geen aankopen meer doen voor deze mac…..

Hij is 6 jaar oud en er zitten allemaal strepen in het beeld. Dus ik ben er al blij als ik er 100 euro voor krijg. Dan ga ik niet nog geld besteden aan dat ding…..

Er is dus zonder dvd/lion aankoop geen manier om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen en te formatteren ofzo?

Bijdrager
    AppleStef

Het beste wat kan doen (zonder DVD of Lion) is volgens mij gewoon een nieuw beheerdersaccount aanmaken (voor de koper) en je oude account verwijderen. Daarna moet je nog wel de programma’s die je zelf erop geinstalleerd verwijderen.

Als je wilt dat de koper ECHT nooit aan jou bestanden kan kan je Schijfhulpprogramma starten en dan ‘wis vrije ruimte’ doen (doe dat wel na het verwijderen van je account).

Bijdrager
    kawouter

ok thnx. Daar heb ik zeker wat aan!!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.