6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    pepe

iMac opnieuw installeren

Heb ik weer…

Probeer een nieuw schoon systeem te installeren op m’n iMac G4 15″. Eerst opstarten vanaf een 9.2 disk. Mac start wel op maar als de Finder opgestart moet worden houdt ie er mee op… Opstarten met Jaguar en dit installeren lukt wel. Maar dan heb ik dus geen Classic meer! Kent iemand dit probleem?

Heb ook geprobeerd om met een externe schijf met OS9.2 op te starten. Zelfde resultaat: geen Finder…

Heb Classic (nog) wel nodig :cry:

Bijdrager
    michelvdb

Bij de voorbereiding van de schijf moet je opgeven dat deze ook OS 9 bestanden moet gebruiken. Ik denk dat dit in Schijfhulpprogramma’s moet gebeuren.

Bijdrager
    JeePee

Een paar weken geleden kon ik steeds niet opstarten in 9.2.2, niets hielp… Ik moest AppleCare nog registreren, dus meteen gevraagd…

Uiteindelijk de hele boel opnieuw moeten installeren. Inderdaad zoals Michelvdb aangeeft, moet je met schijfhulpprogramma instellen (staat normaal automatisch aan) dat OS 9 besturingsbestanden geïnstalleerd worden, anders kun je niet in 9 opstarten…

Eerst Jaguar installeren en daarna de andere cd’s (programmatuurherstel) eroverheen halen —> 9.2.2 e.a. installeren.

Wat een werk hè?!:?

Bijdrager
    pepe

Heb het eindelijk voor elkaar. Eerst via install CD van OSX schijven gepartitioneerd. Vervolgens OSX geinstalleerd. Externe schijf met OS9 er aan gehangen. Classic gestart en vervolgens via de install CD van OS9 Classic geinstalleerd.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat…

Bijdrager
    JeePee

Gefeliciteerd!!:mrgreen:

Bijdrager
    pepe

Dank je…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.