11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom. V

iMac opnieuw installeren voor verkoop – afbreken voor welkomstfilmpje?

Ik verkoop morgen mijn iMac 20″, maar ik moet natuurlijk alles eerst wissen en herinstalleren. Maar ik wil dat de koper kan beginnen vanaf het welkomstfilmpje. Wat moet ik daarvoor doen? Wanneer moet ik juist afbreken? Is dat na hij zegt: de computer wordt opnieuw opgestart?

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Bijdrager
    macpro

Na de herinstallatie wordt de Mac opnieuw opgestart.
    Als je op dat moment de Option toets ingedrukt houdt zal de Mac niet doorstarten maar een overzicht van schijven tonen die je kunt gebruiken om op te starten.
    Op dat moment kun je de Mac veilig uitzetten.

Bijdrager
    Tom. V

Dus op het moment dat ik de boing hoor? Na het heropstarten?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, na de bong meteen option indrukken. Dan op se aan/uit knop drukken. Dan valt hij uit.

Bijdrager
    macpro

Ja. Probeer het maar eens voordat je de herinstallatie uitvoert. Dan weet je het juiste moment, zodat het bij de herinstallatie goed gaat. En je kunt natuurlijk ook de herinstallatie vaker uitvoeren. Kun je zelf ook even controleren of de gebruiker zeker het filmpje te zien krijgt.
    Het kost je alleen maar tijd op deze regenachtige zondag.

Bijdrager
    Tom. V

Ik heb het inderdaad eens geprobeerd en het lukt! Na de bong meteen op alt drukken en hij toont een schijf. Daarna op aan/uit knop en hij valt gewoon uit…

Super bedankt heren!

Sleutelbeheerder
    Night

Wellicht geheel overbodig, maar heb je de HD gewist door hem (optie in Disk Utility) geheel te overschrijven met ‘nullen’?

Bijdrager
    Cerandox

Heb hier ook nog wel een kort vraagje over, hoe vaak kan je OSX eigenlijk installeren op je computer?

Ik doe het regelmatig omdat ik nog de behoefte heb een schoon systeem te hebben. Iets wat ik denk ik nog uit mijn Windows periode heb overgehouden zo een 1,5 geleden en customize mac os ook veel dus dan is het wel lekker om alles in 1 keer standaard te maken.

Bijdrager
    Vinhelper

Aangezien Mac OS X niet met licentiecodes werkt, en Apple ook geen verdere beperkingen ingebouwd heeft, kun je net zo vaak opnieuw installeren als dat je wil. Al doe je het elke dag.

Ieder zijn ding eh,:wink:

Moderator
    unSOUND
    Cerandox op 16 augustus 2010

Ik doe het regelmatig omdat ik nog de behoefte heb een schoon systeem te hebben.

Ik zou die gewoonte proberen af te leren… OS X regelt zijn eigen zaakjes prima, die heeft daar echt niet de “hulp” van een schone installatie voor nodig.

Bijdrager
    Cerandox

Ja ik ga daar ook maar gewoon mee stoppen, het is natuurlijk niet eigenlijk nodig. Thanks voor de reacties!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.