5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bunqueejump

iMac op slot zetten

ik heb een iMac in mijn winkel staan voor klantenbestand etc. Daarnaast heb ik altijd online radio aanstaan voor de sfeer;-)
    nu wil ik graag het systeem op slot kunnen zetten terwijl alles gewoon “doordraait”, als ik uitlog gaat dat natuurlijk niet.

Is hier een oplossing voor?

Wil niet dat vervelende kinderen en anderen zo maar in m’n imac gaan spelen zeg maar, want dit gebeurt nogal vaak bij ons.

veel dank alvast voor de reacties

Bijdrager
    Willemse

Ik denk zelf dat een wachtwoord beveiliging op je screensaver voldoet?

Dit stel je in via “systeemvoorkeuren”, “Beveiliging”, en dan het eerste vakje.

“vraag om wachtwoord -onmiddellijk- na activering van sluimerstand of schermbeveiliging”

Bijdrager
    driesdk

gewoon een wachtwoordbeveiliging op je sluimerstand of screensaver zetten (beveiliging in je systeemvoorkeuren)

Dan kan je je scherm enkel laten sluimeren of je screensaver aanzetten door je muis bijvoorbeeld in de rechteronderhoek te plaatsen.

Werkt perfect. Ik doe het altijd zo, als ik even niet aan de computer ben is mijn scherm zwart, alles blijft doorgaan, ook iTunes,…maar als je aan de muis komt vraagt de computer even je wachtwoord voor je terug iets kan doen.

Bijdrager
    bunqueejump

hartstikke bedankt voor je snelle reactie en oplossing Willense en driesdk! werkt perfect!

Bijdrager
    filenox

En je kan de screensaver makkelijk direct activeren door er een Expose-actie aan te koppelen dan moet je geen 5min wachten voor je scherm locked.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.