5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lauwrence

iMac op DTS systeem gebruiken in 5.1 òf 2.1 configuratie

G’middag allen,

Voor de audiokenners heb ik een vraag.

Na een klein jaar tevreden gebruik te hebben gemaakt van HK Soundsticks wil ik het geluid van mijn iMac de woonkamer in gaan sturen middels een 5.1 DTS versterker.

An sich niet zo moeilijk natuurlijk, maar omdat mijn bureau nu eenmaal niet midden in de woonkamer staat, en ik mijn vrouw niet altijd wil bombarderen met mijn muziek, wil ik de optie behouden de audio naar mijn bureau te sturen dwz 2 losse (extra) satellieten met gebruik van de sub die al bij het 5.1 systeem hoort en dus zonder de overige 5 satellieten aan te spreken. Op deze manier kan ik er dan voor kiezen aan mijn bureau of door de woonkamer geluid te hebben waarbij in beide gevallen dezelfde sub gebruikt wordt.

Kan dit of ben ik beter (eenvoudiger) af met een losse 2.1 set plus een DTS set?

Dank!

groet,

Law.

Bijdrager
    madcat

Over het algemeen zul je deze instelling op je receiver moeten doen, OSX stuurt enkel een onaangepaste stream van audio naar de receiver.

Je kan in OSX niet instellen dat je maar 3 van de 6 sporen moet gebruiken, het zal immers onaangepast verstuurd moeten worden.

Bijdrager
    Lauwrence

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik een hardwarematige oplossing zoek om audio 2.1 op mijn bureau te krijgen. Omdat mijn bureau volledig uit het midden van onze woonkamer staat heb ik met een 5.1 systeem de rechtsvoor speaker als enige audio bron (plus wellicht de sub).

Ik heb al gekeken naar de Logitech Z906 set, maar zal dan denkelijk nog een 2.1 set met USB soundcard/aansluiting moeten aanschaffen (?).

Bijdrager
    madcat

In dat geval is het denk ik handiger om een USB soundcard aan te schaffen, het nadeel is dat de kwaliteit van het geluid dan erg naar beneden gaat omdat het dan erg afhankelijk is van de soundchip in de USB soundcard.

Bijdrager
    Lauwrence

Je bent me net voor:)

De setup gaat inderdaad een 2e soundcard van goede kwaliteit worden welke het 2.1 deel aanstuurt. De digital out vd iMac stuurt dan de 5.1 set aan en zo kan ik heel eenvoudig switchen.

Bedankt voor het meedenken!

Groet,

Law.

P.S. Is een Logitech Z906 iets? Het hoeft nl. geen highend te zijn..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.