6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

iMac op afstand bedienen via Apple Remote Desktop: hoe werkt dat?

ik wil de iMac G4 (OS 10.3.9) van mijn ouders op afstand kunnen bedienen via Apple Remote Desktop (3.3.2) vanaf mijn MacPro (OS 10.5.8).
    Handig als ze een vraag hebben die ik dan op afstand kan oplossen.

Maar wat moet dan instellen en moet ik weten van de iMac G4?

Iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    johnkeates

Dan moet je poorten forwarden. Gezien je dat zelf nog niet gevonden had, of de kennis daar voor hebt, lijkt het me verstandiger als je een auto-NAT-traversal systeem gebruikt. Bijvoorbeeld TeamViewer, dat gaat prima zonder dingen te moeten instellen.

Als je dat niet wil, dan kan je ARD gebruiken, maar dan alleen IP-gebaseerd (om dat WANmDNS niet werkt).
    De poorten vind je dan op de site van Apple.

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb geen ervaring met ARD. Ik gebruik zelf “Screen Sharing” binnen Skype om mijn ouders te assisteren op afstand. (Dat zou ook op Panther moeten werken volgens de Skype support pagina.) Enige beperking van “Screen Sharing” binnen Skype is dat je alleen kunt meekijken, niet de muis besturen. Dus je bent veel “Ja, daar klikken!” aan het roepen.:wink:

Groot voordeel van Skype is dat je niet hoeft te klooien met Port Forwarding in je router. Dat heeft Skype allemaal voor je gedaan (onder de motorkap).

Altermatieven zijn dingen als LogMeIn etc.

Bijdrager
    Bonkie

Wat ik altijd gebruik is TeamViewer deze kan je ook in de achtergrond als een proces laten draaien zodat je ten alle tijde kan connecten. Anders inderdaad de poort forwarden via de router

Bijdrager
    Lennertpichel

gebruik ook altijd teamviewer, altijd handig en super simpel

Bijdrager
    Oppie

Pieterr en anderen: ik gebruik voor dit doel iChat (werkt al met een Google account). Hiermee kun je wèl het scherm en daarmee de Mac van een ander overnemen.
    Werkt uit de kunst. En nooit gedoe gehad met poorten op routers of whatsoever!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.