7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    el duderino

Imac ontwaakt spontaan uit sluimer

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
    Als ik mijn iMac in sluimer zet ontwaakt hij “spontaan” weer, het ontwaken gebeurd op een willekeurig tijdstip.
    In de systeemvoorkeuren heb ik alle vinkjes bij bijv.ontwaken op een netwerksignaal weggehaald maar dat mag niet baten.
    Tevens weigerd hij in sluimer te gaan na de ingestelde periode van inactiviteit, ik weet het niet maar misschien heeft een en ander met elkaar te maken.

Het probleem is begonnen nadat ik verhuisd ben en van internet provider geswitched ben, of na de update naar 10.5.5

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, wand iedere keer afsluiten en opnieuw opstarten vind ik toch erg jammer.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    sypie

Voordat je de Mac in slaapstand zet of laat gaan: ontkoppel alle USB en FireWire kabels eens. Haal eventueel je EyeTV ook los en schakel daarvan de software eens uit (automatische programmagids). En als je de Mac in slaapstand laat gaan door er bij weg te lopen: zorg dat FireFox 3 volledig afgesloten is, als je die gebruikt.

Bijdrager
    Nelis Infra

Zijn al heel veel threads over geweest. Gaat ‘ie ook ’s nacht opeens aan?

Bijdrager
    Nelis Infra
    Bijdrager
    el duderino

Het gebeurd erg spontaan, soms overdag soms ’s nachts.
    Maar het vreemde is dat hij dan aan blijft staan, ik heb ingesteld dat na een periode van 15min in de sluimerstand gegaan dient te worden maar dat gebeurd dan ook weer niet.

Zal het vannacht eens proberen met alle USB / firewire en netwerk stekkers losgenomen, misschien dat een en ander duidelijker maakt.
    anders ga ik Nelis z’n punten proberen.

Bijdrager
    MiniMacz

Ik kan mijn mac nooit in sluimerstand zetten. Na minder dan 5 min zal hij altijd terug op bureaublad staan.
    Ik heb altijd gedacht dat dat aan mijn muis lag die zelf af en toe kleine bewegingen deed fzo (ik heb een kutmuis)
    want bij schermbeveiliging is het ook zeer normaal bij mij dat die gewoon af en toe weer uit gaat.. alsof ik de muis beweeg..

Bijdrager
    el duderino

Afgelopen tijd van alles en nog geprobeerd, alle “overbodige kabels eruit gehaald geen netwerkverbinding toegelaten.
    Maar helaas alles zonder resultaat, ik heb ook een Pram zap gedaan en het energiebestand uit de preferences verwijderd.

Heb nu ingesteld dat bluetooth apparatuur de imac niet uit sluimer mag halen en als dat ook niet werkt probeer ik nog of het probleem met het maken van een nieuwe account verholpen is.

Nog een andere vraag is het mogelijk om een update weer ongedaan te maken, het probleem is ontstaan in dezelfde tijd als 10.5.5 uitgekomen en geinstalleerd is, misschien kan deze update ongedaan kan maken?

Het lijkt erop dat het gewerkt heeft, ik had het vinkje weggehaald bij bluetooth apparatuur mag de imac uit sluimer halen, en hij blijft nu netjes zijn schoonheidsslaapje doen.
    Bedankt voor alle reakties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.