30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    Nickf

iMac omruilen voor een Macbook Air

Hey iedereen,

Ik heb een iMac 21.5 inch gekocht in eind november 2011.

Nu is laatst mijn laptop kapot gegaan, en die is niet meer te repareren.
    Nu heb ik al (inclusief mijn imac) 3 desktop computers.
    Nu zat ik er aan te denken om mijn iMac weg te doen, en inplaats daarvoor een Macbook Air te kopen.

Hoe kan ik dit het beste doen?
    Bestaat er iets waar je het kan omruilen?
    Ik kan namelijk ook mijn iMac verkopen op marktplaats, en dan een klein beetje bijleggen om een Macbook Air te kopen.
    Heeft iemand advies voor mij wat ik het beste kan doen?

Groetjes,
    Nick

Bijdrager
    jesper211232

ruilen op marktplaats kan ook.

Bijdrager
    Nickf

Okey, daar zat ik eerst ook aan te denken.
    Er zitten gelukkig geen gebruikssporen op deze iMac, maar hoe kan ik er zeker van zijn dat ik hem niet tegen een beschadigde Macbook Air ruil?

Ik koop meestal geen tweedehands computers om die reden.

Bijdrager
    jesper211232

goed veel informatie vragen en veel foto’s anders gewoon naar hem toegaan en aan de deur ruilen, en dan ook uittesten.

Bijdrager
    Nickf

Okey dat is inderdaad een optie, ik ga er over nadenken:)

Heb jij / andere mensen hier ervaringen mee?

Raden andere mensen dit af of hebben ze juist een ander idee?

Bijdrager
    MBPuser
    Nickf op 02 september 2012

”maar hoe kan ik er zeker van zijn dat ik hem niet tegen een beschadigde Macbook Air ruil?”

Eeehh, door te kijken of hij niet beschadigd is?:lol:

Bijdrager
    Nickf

Haha slimme jongen ^^.
    Ik kan ook makkelijk een foto op marktplaats plaatsen van een gloednieuw ding terwijl die beschadigt is.
    Het blijft internet.
    De buitenkant kan goed zijn, maar de binnenkant kan ook kapot zijn, et cetera.

Bijdrager
    Haike

Je kunt ook hier een advertentie zetten die is er specifiek voor de mac en je publiek is er wat gerichter.

En wat betreft wel of niet beschadigd; als er aan de buitenkant geen kras zit wil dat niet zeggen dat het van binnen allemaal in orde is, zoals mij een keer is overkomen via een tweedehands dealer notabene. Dus altijd vragen of je de machine ff mag testen en bekijken, zeker op de dingen die jij er mee wilt gaan doen..

Bijdrager
    Nickf

Dankjewel voor je reactie:)

En wat betreft wel of niet beschadigd; als er aan de buitenkant geen kras zit wil dat niet zeggen dat het van binnen allemaal in orde is, zoals mij een keer is overkomen via een tweedehands dealer notabene.

Dat is ook waarom ik zo voorzichtig ben.
    En ik had inderdaad al de website is een keer gezien.

Thanks!

Bijdrager
    MBPuser

Zit maar te dollen:wink: Al vind ik wel dat als de buitenkant er onberispelijk uitziet na een bepaalde tijd dat vaak wel iets zegt over hoe iemand met z’n spullen omgaat. En er zijn diagnose tools genoeg die de binnenkant door de mangel heenhalen voor je hem koopt.

Bijdrager
    Haike

Maar in die valkuil was deze tweedehands dealer ook getrapt, dat gaf hij ook zelf toe. Van buiten niks aan te zien, maar wel een scherm wat soms niet goed tot leven kwam, plus een afdrukken van het toetsenbord erin, toetsenbord waar verschillende functie’s het niet op deden, kortom, het enige wat goed was, was de body, die krasvrij was…

Bijdrager
    Nickf

@MBPuser
    Haha mijn reactie was ook niet negatief bedoeld.
    Ik vond jou reactie wel grappig ^^

@Haike
    Dat is dus ook waar ik nu enorm over loop te twijfelen.
    Ik heb liever dat ik mijn iMac verkoop voor een hoog bedrag en dan iets bijleg voor een nieuwe macbook air dan dat ik er een omruil.

Hoeveel denken jullie eigenlijk dat ik krijg voor mijn iMac, die gewoon zo goed als nieuw is?
    Je ziet geen gebruikssporen eigenlijk…

Op Marktplaats zag ik al dat iemand gewoon 900 euro voor een iMac bood.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    Nickf

Nice,
    Gelijk even aangevraagd hoeveel die waard is:)

Bijdrager
    Nickf

Is trouwens 64GB niet een beetje weinig?

Bijdrager
    1984

Bedoel je de HD ,waarschijnlijk 500 GB

http://www.mac2sell.net/index.nl.php

Bijdrager
    Nickf

Ik heb het hier over de Macbook air (en inderdaad over de HD, sorry).
    “Hard Drive 64 GB (flash storage)”

Lijkt me een beetje weinig :3

Bijdrager
    Bertusmaximus

Die http://www.mac2sell.net/index.nl.php is echt niet een realistische prijs, heb daar net mijn 1 jaar oude macbook op nagekeken en daar zou ik voor mijn mb pro 15″ met 16 Gb ram en 240 Gb ssd dus nog 1950 euro moeten krijgen.. dat is echt veel te duur voor een gebruikte mac van 1 jaar.

Bijdrager
    1984
    Nickf op 02 september 2012

”Hard Drive 64 GB (flash storage)”
    Lijkt me een beetje weinig :3

Dan heb je het over de goedkoopste 11″ de 100 euro duurdere heeft 128 Gb Flash en er kan 512GB in, Maar dit o.a is dus wel een reden om even goed over na te denken , persoonlijk zou ik ook voor het maximale hoeveelheid ram kiezen, Vergelijk de MBP met de MBA nog maar eens goed

Bijdrager
    Nickf

Klopt.
    Maar is het mogelijk om je HD uit te breiden op een later moment?
    Ik denk ook dat ik voor de 128 GB ga.
    En RAM kan je altijd uitbreiden volgens mij.

Bijdrager
    Yggdrasil

Nee, eens je Air in elkaar zit kun je er niks meer aan veranderen. Je kunt geen RAM toevoegen en de SSD kun je ook niet uitbreiden.

Bijdrager
    1984

In elke MacBook Air is standaard 4 GB geheugen ingebouwd. Als je verwacht dat je in de toekomst 8 GB nodig zult hebben, is het verstandig meteen deze optie te kiezen, want latere RAM-upgrades zijn voor dit model niet mogelijk. http://store.apple.com/nl/configure/MD223N/A
    Zover ik weet kun je de opslag nog wel later vervangen ..

Bijdrager
    Nickf

Ow okey.
    Maar in principe, mijn iMac werkt ook maar met 2GB ram.
    Voor mij is dat voldoende, lijkt mij dat dat ook voor de macbook air is?

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat hangt er vanaf wat je ermee gaat uitspoken. Voor de gemiddelde gebruiker is 4GB voldoende. Ik zou persoonlijk wel geen hardeschijf nemen van 64GB maar op z’n minst 128GB.

Bijdrager
    jobz

ik zou voor een Air voor 4GB (of zelfs 8GB, maar die zijn BTO) gaan. Geheugen is namelijk niet meer bij te plussen en mijn ervaring is dat software van de toekomst vooral veel geheugen vraagt.

Bijdrager
    1984

Bekijk de specs van de eerste MBA 2008 ” 2 GB of RAM is onboard, and cannot be upgraded”. waar je nu nog weinig me kunt , Os 10.4 daar was 2GB voldoende 10.8 minimaal 4 GB , kortom wil je er over 4 jaar ook nog gebruik van maken dan is meer werkgeheugen een betere keuze, opslag kan later nog en extern

Bijdrager
    AppleStef
    Niiiiiickk op 02 september 2012

Nee, eens je Air in elkaar zit kun je er niks meer aan veranderen. Je kunt geen RAM toevoegen en de SSD kun je ook niet uitbreiden.

SSD kan je wel uitbreiden hoor.:wink:

Bijdrager
    Nickf

Okey,

Thanks allemaal voor het meedenken:D

Bijdrager
    Yggdrasil
    AppleStef op 02 september 2012

SSD kan je wel uitbreiden hoor.:wink:

Ik dacht dat het flashgeheugen ook vastzat aan het moederbord bij de oude Air modellen.

[size=2]Edit: Ik zie nu dat hij een nieuwe wil kopen en geen oud model. Ik zat mee te denken in de veronderstelling dat hij op zoek was naar een 2e handsmodel.. [/size]

Bijdrager
    AppleStef

Nope, bij oudere modellen zit het ook niet vast en kun je het ook uitbreiden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.