12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    hijblogt

iMac of toch niet..

Dag allemaal!

Ik zit in enorme twijfel. Ik heb de mogelijkheid 2500,- uit te mogen geven aan een computer. Aangezien ik sinds 2010 altijd MacBooks (pro, de goedkoopste versies) heb gehad zegt mijn gevoel me bij Apple te blijven.

De reden dat ik iets nieuws wil, is dat mijn pro niet genoeg power heeft om lekker vlot in Lightroom en Adobe premiere te werken. Al een paar keer gaf de laptop aan geheugen te kort te komen. Ik heb nu: 2,3 GHz Intel Core i5 en 8gb werkgeheugen.

Nu vind ik het geen probleem  om het een desktop variant te laten zijn en denk ik dus aan een iMac. Het liefst een 27 inch scherm.

Maar nu mijn grote twijfel, ik schrok wat ik voor dat geld kan krijgen voor een pc gericht op video bewerking. Ik heb dan met een paar honderd euro minder veel betere specificatie’s.

Rechtvaardig de stabiliteit etc van apple en mijn jaren wat ik met plezier op MacBooks werk dat enorme verschil, of is het gewoon slimmer toch over te gaan naar een pc voor het video bewerken.

En als ik dan toch naar mijn gevoel moet luisteren, welke iMac zouden jullie dan adviseren met het budget van 2500,- (klein beetje rekbaar)

Hartelijk dank vast voor het meedenken!

Bijdrager
    TheBigZ

Ik denk dat je voor jouw gebruik goedkoper uit bent met een PC.

Bijdrager
    KarelWillem

Met 2500 euro kan je nog een hoop meer dan doen dan dit:

Hackintosh 2015 – bouw je eigen Mac

Bijdrager
    Jurriaan

Als je voornamelijk Premier gebruikt (en dus geen Final Cut, jammer 😗) zou ik inderdaad een pc overwegen. Je daarin verdiepen is echter ook niet niks! Succes!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gewoon je gevoel volgen, van een PC krijg je later spijt, dan wordt het toch nog duur….!

Bijdrager
    JeroenXC

Stond vorig jaar voor ongeveer hetzelfde. Vond (vindt) de iMac 5k erg duur voor wat je er voor kreeg dus na veel twijfelen een Windows bak gekocht.

Deze op mijn werkplek gezet en de Mac mini op de plek ernaast. Voor Photoshop en LR is de windows bak prima maar voor al het andere computer werk kon ik er maar niet aan wennen.

De windows bak staat nu op werkplek 2 en wordt alleen opgestart als ik fotobewerking ga doen en voor al het andere de Mac mini eind 2012.

Bijdrager
    SvS

Wellicht staan hardware upgrades voor de deur, mogelijk ook de gewone lijn iMacs (=dus niet iMac Pro), kun je daar nog eventjes op wachten? Ik denk dat wij dan betere advies kunnen geven. Misschien ben je dan ook weer goedkoper uit met Macmini 2018 + losse scherm. Althans, als de geruchten eens waar mogen zijn!

Ik geloof zeker wel dat PC’s beter kunnen zijn, ze worden ook wel vaker vernieuwd en zijn in de regel goedkoper, maar het werken onder macOS vind ik persoonlijk toch prettiger.

Bijdrager
    hijblogt

<p class=”cite”>JeroenXC op 3 oktober 2018 om 13:38</p>
    Stond vorig jaar voor ongeveer hetzelfde. Vond (vindt) de iMac 5k erg duur voor wat je er voor kreeg dus na veel twijfelen een Windows bak gekocht.

Deze op mijn werkplek gezet en de Mac mini op de plek ernaast. Voor Photoshop en LR is de windows bak prima maar voor al het andere computer werk kon ik er maar niet aan wennen.

De windows bak staat nu op werkplek 2 en wordt alleen opgestart als ik fotobewerking ga doen en voor al het andere de Mac mini eind 2012.

De windows bak staat nu op werkplek 2 en wordt alleen opgestart als ik fotobewerking ga doen en voor al het andere de Mac mini eind 2012

Thanks voor de zinvolle antwoorden!

Bijdrager
    hijblogt

<p class=”cite”>TheBigZ op 1 oktober 2018 om 21:52</p>

ok

<p class=”cite”>
    JeroenXC op 3 oktober 2018 om 13:38</p>

De windows bak staat nu op werkplek 2 en wordt alleen opgestart als ik fotobewerking ga doen en voor al het andere de Mac mini eind 2012

Thanks voor de zinvolle antwoorden!

Bijdrager
    hijblogt

<p class=”cite”>TheBigZ op 1 oktober 2018 om 21:52</p>

ok.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, dat citeren op dit forum is nog wel een dingetje he?:)

Bijdrager
    hijblogt

<p class=”cite”>KarelWillem op 3 oktober 2018 om 22:46</p>
    Haha, dat citeren op dit forum is nog wel een dingetje he?:)

haha idd;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.