7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    cartimundi

iMac of pro…?

Videokaart van mijn iMac 5k 27” is waarschijnlijk kapot (early 2015)
    Best snel ;-( schijnt niet meer te maken te zijn..

Waarschijnlijk moet ik een nieuwe, weet iemand waar het omslag punt ligt tussen imac en iMac pro?
    Ik werk voornamelijk met Adobe cloud, maar tegenwoordig hoort première en after effects ook steeds meer bij mijn werkzaamheden… lastige keuze,omdat de pro’s ook behoorlijk aan prijs zijn…

Kortom, voldoet een iMac als je ook gaat videobewerken

Moderator
    Night

Jammer dat je daar nu mee komt. Tijdens de Amazon Prime Days zag ik ook bij de iMac Pro erg leuke prijzen, die de stap een stuk kleiner maakte.

Aan de andere kant: vergeet niet dat de iMac Pro inmiddels alweer een ‘oudere’ machine is. De 2019 iMac heeft net update achter de rug, met een flinke processor update en betere graphics. Het verschil in performance wordt steeds kleiner.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Voor zover ik gelezen heb wordt de Radeon Vega Pro 48 in een iMac 2019 minder heet dan de Radeon 580X en heb je dus geen thermal throttling :

Verder:

Bijdrager
    cartimundi

Bedankt allen, zo’n i9 is volgens mij wel de beste koop. Nog even denken qua videokaart (nu nog maar 10% videobewerking, maar ik sluit niet uit dat dat in de toekomst meer wordt (première/after effects)

kan ik nog wat met mijn 3,5 jr oude iMac?

ssd, ram…station gebruiken zonder scherm ..hoewel de videokaart storing ervoor zorgt, dat hij weleens helemaal uitvalt.

Moderator
    Night

Met je oude iMac? Weinig, vrees ik. Misschien is hij nog te repareren, maar dat kan alleen een Apple Repair Center beoordelen.

En de videokaart? Meer is beter, lijkt me.

Bijdrager
    cartimundi

O oke..zo’n ssd kan je niet meer gebruiken?

en ook als virtuele terminal zou niet kunnen?

dan is de videokaart wel cruciaal:-( eigenlijk neig ik ook meer naar zo’n pro waarin alles is te herstellen, maar beetje kostbaar en ik kan geen mnd of 3 wachten

Moderator
    Night

Jij hebt geld als water? Als je een Mac Pro kan betalen, kan je ook vast een iMac huren voor een tijdje. Dat kan al vanaf € 45/mnd.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.