7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    casftw

imac of macbook op het amerikaanse amazon kopen

ik wil een imac 21,5″ of een macbook pro 13″ op amazon kopen kan dat zonder problemen?
    als ik hem op amazon wil kopen moet ik ook een world travel adapter kit (internationale reisstekker) kopen, om hem op te laden want in amerika heb je andere stopcontacten.

maar heb je bijv. problemen met de software in nl installeren of dat het toetsenbord iets anders is, en een vriend van me zei dat als je er een uit amerika hebt, je niet nederlandse games,cd’s of dvd’s op kon afspelen.

heeft iemand hier een beetje ervaring mee?

laat dan a.u.b een reactie achter

Bijdrager
    MacAanZee

Dat verhaal van de DVD’s die je wel of niet kunt afspelen, klopt in elk geval volgens mij niet. Het is volgens mij enkele malen in te stellen of je NTSC of PAL wilt kijken. Daarna niet meer. Tenminste zo was het. Daarnaast heb je natuurlijk ook verschillende regio’s voor DVD, om de internationale handel dwars te zitten.
    Of je sowieso voor Amerikaanse prijzen Apple producten kunt kopen op de Amerikaanse Amazon, weet ik niet. Bij sommige andere webshops wordt ineens de Nederlandse BTW berekend als je je adres invult. Hoe dat bij Amazon USA is weet ik niet.

Bijdrager
    Hailstorm

Wellicht krijg je bij de checkout de melding dat de aankoop niet buiten de VS geleverd kan worden.

Bijdrager
    ramrod

Volgens mij verstuurd Amazon geen elektronica naar buiten de USA

Bijdrager
    richardboon

Denk er ook aan dat als je ze buiten europa koopt, je invoerbelasting moet betalen! Dus geloof niet dat je echt veel goedkoper zal uitkomen.

Bijdrager
    casftw

http://www.onemorething.nl/profiel/ramrod

Volgens mij verstuurd Amazon geen elektronica naar buiten de USA

het kan wel alleen dan via http://www.fromustoeu.nl dat is een site van een nederlander waar veel mensen die dingen zoals: een ipad, in amerika willen kopen en waar het dan niet naar nederland kan verstuurt worden.

daar is een oplossing voor! Zij (fromustoeu) sturen het op naar nederland.

(dan kan je ook gewoon betalen via de nederlandse bank)

Bijdrager
    Haike

moet je wel de goede link geven;

home

Overigens staat er bij hun op de site dat er geen financiƫle voordelen zijn om iMacs MBP enz in Amerika te bestellen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.