27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    JLD

iMac of Macbook

Hey,

Ik twijfel tussen het aankopen van iMac of Macbook. Is de Macbook klein? Nu werk ik met windows pc 19inch widescreen laptop P4 3,2Ghz en dus zou de overstap naar OSX volledig nieuw zijn. Alle tips zijn welkom, naast OSX zou ik ook windows willen draaien. Meer ram kopen ofzo? En zijn er al veel games beschikbaar? Kweet dat Wow beschikbaar is maar voor de rest..

Graag jullie reactie, alvast bedankt :mrgreen:

Bijdrager
    505

Probeer het eens uit! Dan kom je veel te weten over hoe jij het vindt werken.

iMac neem je niet mee onderweg, een MacBook wel.

iMac heeft betere videokaart.
    iMac heeft groter scherm tov MacBook.
    Kan in beide maximaal 2GB ram.
    Beide Intel Coreduo, dus de mogelijkheid Windows te draaien.

Meer ram kan nuttig zijn, misschien totaal 1GB ipv de standaard 512MB. Of er games beschikbaar zijn voor wat? Voor OSX zijn games, maar of die allemaal lekker draaien op Intel weet ik niet.

Wel kan je, je was toch al van plan Windows erop te zetten, daar games spelen.

Bijdrager
    joffrie

Als je van een scherm komt van 19 inch, dan vrees ik dat je serieus zult moeten wennen aan dat 13,3 inch schermke van de Macbook.
    Dan zou ik eerder voor een Macbook Pro of voor de iMac gaan.

Maar ja de prijs van de Macbook is natuurlijk wel veel aantrekkelijker hé.

Bijdrager
    505

En een MacBook is gewoon kleiner dan jou 19″ laptop.

Maar daardoor sleep je een MacBook wel makkelijker mee. Een iMac is ook makkelijk te verplaatsen, maar neem je niet mee voor in de trein of iets dergelijks.

Bijdrager
    JLD

Alvast bedankt voor de reactie’s!

Ik vraag mij af als je een iMac koopt en daar windows opzet of dat je dan evengoed alle games kan spelen en ofdat alles van programma’s op die iMac werken.

De Macbook vindk de prijs zéér goed, maar 13,3 inch is idd te klein voor mij.

De Macbook Pro kost duidelijk meer, als je er niet op kan gamen waarom dan die Macbook Pro kopen?
    Kdenk dat die Macbook ook alles kan draaien (van software die bestaat voor Mac)

Bijdrager
    JLD

Met mijn huidige laptop gebruik ik die alleen maar om bij mooi weer buiten te kunnen zitten, maar hier in belgie is het weinig mooi weer dusja zitk bijna altijd op dezelfde plaats. En bij Macbook denkk dat het blinkende scherm vervelend kan zijn, want heb nu al last bij mijn ‘mat’ scherm

Bijdrager
    505

Je kunt gewoon games spelen op de iMac, MacBook en de MacBook Pro.

Windows draait gewoon, zonder beperkingen.

De MacBook heeft 64MB videogeheugen, maar daarvoor maakt die gebruik van je ram.

De iMac en MacBook Pro hebben een “echte” videokaart, van 128 of 256MB.

Bijdrager
    JLD

Verder hebk nog een programma die gebruik maakt van een stick(sleutel) die toelaat het programma binnen te gaan. Het zou alleen werken op windows-computers maar nu dat die Intel Mac’s windows kunnen draaien zou dit wel moeten lukken of zou ik dat beter ergens testen? Kzou ni graag hebben dat die mac die hardware op stick niet toelaat, want de driver ervan is geschreven op een installatiecd voor windows.

Bijdrager
    Walkingfingers

Ga naar een Macwinkel en ga die dingen bekijken, voelen en beleven.
    Dan maak je je keus wat makkelijker.

Bijdrager
    JLD

De Macbook hebk in de winkel zien staan, de iMac 20inch staat bij iemand datk ken en verder is er nog iemand met ne Powerbook. Het zijn alledrie prachtige computers.
    En met dat deze allemaal tevreden zijn zou ik ook willen overstappen. :)

Bijdrager
    Steff

Wat wil je maximaal uitgeven? De MacBook kan makkelijk aangesloten worden aan dat 19″ scherm. Zo heb je een aardig scherm en toch de mogelijkheid om hem ergens mee naar toe te nemen.

Dus je moet bij jezelf indenken, neem ik hem vaak mee? En hoeveel wil ik er voor uitgeven?

Bijdrager
    JLD

Ja kzou 1000-1500 willen uitgeven daar mijne laptop vorig jaar 2000 koste.
    Ik kan een macbook toch niet aansluiten aan beeldscherm van mijn huidige laptop, alléja. :?

Bijdrager
    JLD

Zou er vanaf maandag nieuwe hardware beschikbaar zijn? Want kvind raar dat de iMac niet bestaat met een 256MB videokaart of kijk ik verkeerd?

Bijdrager
    Steff
    ”JLD”

Ik kan een macbook toch niet aansluiten aan beeldscherm van mijn huidige laptop, alléja. :?

Dit gaat met een Mini-DVI naar VGA/DVI kabel. Zijn 2 soorten in. Uitgang naar DVI en VGA. Kijk even wat jou beeldscherm voor inggang heeft en klaar ben je. Het werkt gewoon.
    Aangezien je tot de 1500 euro uit wilt geven had ik voor de iMac gegaan, die heeft toch een iets lekkerdere videokaart en standaard een toetsenbord en muis erbij.
    (ook bij de iMac kun je met dezelfde genoemde kabel een 2e beeldscherm aansluiten)

”JLD”

Zou er vanaf maandag nieuwe hardware beschikbaar zijn? Want kvind raar dat de iMac niet bestaat met een 256MB videokaart of kijk ik verkeerd?

Het 20″ Model bevat wel zo’n videokaart.

Bijdrager
    JLD
    ”Kriska”
    ”JLD”

Dit gaat met een Mini-DVI naar VGA/DVI kabel. Zijn 2 soorten in. Uitgang naar DVI en VGA. Kijk even wat jou beeldscherm voor inggang heeft en klaar ben je. Het werkt gewoon.
    Aangezien je tot de 1500 euro uit wilt geven had ik voor de iMac gegaan, die heeft toch een iets lekkerdere videokaart en standaard een toetsenbord en muis erbij.
    (ook bij de iMac kun je met dezelfde genoemde kabel een 2e beeldscherm aansluiten)

”JLD”

Het 20″ Model bevat wel zo’n videokaart.

Dat is ne zaalige tip :D

Bijdrager
    Steff

Al moet ik er natuurlijk nog 1 ding bijzeggen over de toetsenborden. Als je nu al een USB toetsenbord en muis hebt kun je die uiteraard ook aansluiten op de MacBook.

Bijdrager
    Macs

Ik zou voor de iMac gaan. Voor mij is een aangenaam scherm een van de belangrijkste dingen op een computer. Het scherm van de MacBook perfect voor een laptop, maar ik ben toch meer te vinden voor de iMac! Natuurlijk moet je zelf weten of je echt een laptop nodig hebt. Als je die de hele tijd op je bureau laat staan heeft dat geen zin hé! Dan koop je beter een iMac!

Bijdrager
    TandMac

Ga voor de iMac!

Dat is de beste keuze op langere termijn voor jou.

De ibook gaat jou in geen geval bevallen wegens te klein scherm.

P.S.
    bij de iMac zit een prima toetsenbord en een Mmouse bij!
    PS
    Gamen doe je op een playstation e.d.

Heb hem hier trouwens staan naast een MBPro!

Bijdrager
    505
    ”Kriska”

Dit gaat met een Mini-DVI naar VGA/DVI kabel. Zijn 2 soorten in. Uitgang naar DVI en VGA. Kijk even wat jou beeldscherm voor inggang heeft en klaar ben je.

De TS heeft een laptop met 19″ scherm, geen 19″ beeldscherm…

Bijdrager
    Benji07
    ”JLD”

Er is maandag een Keynote.
    Je weet nooit wat er komen gaat dus ik zou sowieso nog even wachten tot maandag met het kopen van een nieuwe mac.

Bijdrager
    Steff
    ”CoreDuo”
    ”Kriska”

Dit gaat met een Mini-DVI naar VGA/DVI kabel. Zijn 2 soorten in. Uitgang naar DVI en VGA. Kijk even wat jou beeldscherm voor inggang heeft en klaar ben je.

De TS heeft een laptop met 19″ scherm, geen 19″ beeldscherm…

God wat kan jij zeiken!

Bijdrager
    505
    ”Kriska”

God wat kan jij zeiken!

:P

Bijdrager
    sawtooth
    ”JLD”

alléja. :?

wat een vreemd woord!:)

Anyway, mijn ervaring is dat ik het niet prettig vind om aan een bureau gekluisterd te zitten, omdat ik dat al 40 uur per week doe (op mijn werk).

thuis ben ik een bank, bed of keuken maccer…

en mocht je echt aan een desk willen zitten, hook it up met een externe monitor en klaar…best of both worlds..

Bijdrager
    joffrie
    ”sawtooth”
    ”JLD”

alléja. :?

wat een vreemd woord!

Niks raar, dat is spreektaal. De rijke Belgische taal hé.:wink:

Bijdrager
    JLD

Ik denk dat ik voor de iMac zal kiezen. Waarbij moet ik zeker letten bij het aankopen van een Mac, want ben nu windows gebruiker.

Bijdrager
    JLD
    ”JLD”

Ik denk dat ik voor de iMac zal kiezen. Waarbij moet ik zeker letten bij het aankopen van een Mac, want ben nu windows gebruiker.

Is de iMac 20inch waarbij ik 2 giga ram instop en kies voor een 256MB videokaart een goede keuze? :)

Bijdrager
    Ypot

Tuurlijk, elke mac is een goede keus :P

Voor jou is het gewoon handiger om een imac te kopen omdat je al een laptop hebt en je graag wil gaan gamen op je nieuwe computer. Ik zou alleen mijn extra geheugen niet bij apple bestellen. Daar betaal je 500 euro voor 2gb. Ga ff langs bij de computerboer om de hoek en vraag of ze der 2gb bij zetten. Kost minder dan de helft :wink:

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.