9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Tofman_126

iMac of Mac Mini erbij?

Ik heb nu een Macbook pro 13″ staan met een Apple led cinema display 24″.
    Nu ontdek ik dat ik vrijwel altijd achter mijn bureau zit en niet snel meer de laptop meer loskoppel.

Ook wil ik graag mijn tv aansluiten om films te kijken icm Plex etc. En dan kom ik dus een mini display poort te kort.

Mijn idee was een mac mini te kopen, hierop het led cinema display aan te sluiten op de mini display poort en vervolgens de tv op de hdmi uitgang. Vervolgens heb ik me laptop weer voor op de bank etc.

Nu vraag ik me af. In hoevere is de goedkoopste imac met 3,06-GHz Intel Core i3 processor sneller dan de mac mini met 2,4-GHz Intel Core 2 Duo???

Is dit te merken in normaal gebruik, geen zware applicaties etc?
    Want ik heb 2 opties, mac mini kopen en lekker led cinema display houden… Of imac kopen en led cinema display verkopen..

Graag jullie mening!

Alvast bedankt.

Bijdrager
    1984

Vergelijk bij de Apple store de Macmini met de Imac door ram tot 4 GB HD 500 GB dan zit je al snel over de prijs van een iMac, de vraag is heb je dat nodig en hoe snel is de Macbook 13″ die je nu gebruikt

Bijdrager
    bouncer

Waarom koop je geen Apple tv? Goedkoper kan volgens mij niet.
    Houd je ook nog geld over voor een iPad. Voor op de bank.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

De iMac heeft een betere videokaart en ook een snellere harde schijf (7200 RPM vs 5400 RPM)

Bijdrager
    CedricH

Bij dagelijks gebruik is het snelheidsverschil niet zo groot tussen een iMac (vorige model 21.5″) en de Mac mini (nieuwste model), toch zeker niet voor basistaken als een beetje surfen en Word documentjes typen. Bij de iMac krijg je wel meer waar voor je geld vind ik persoonlijk en de iMac zal ook meer “future proof” zijn omdat hij meer overschot heeft.

Is een iPad voor bij je MacBook Pro dan ook geen oplossing? Je kan dan je MBP aan je tv hangen en op de bank wat surfen. Ik vermoed niet dat je gelijktijdig wilt werken op je cinema display en je. Je verliest dan ook de mobiliteit van een volwaardige laptop niet.

Bijdrager
    Pieterr

@CedricH: De idle task voeren ze inderdaad allebei ongeveer even snel uit.:wink:

Bijdrager
    CedricH

De TS vroeg ook of het snelheidsverschil te merken was bij normaal gebruik dus dacht ik daaraan. Zelfs voor fullHD films is die Mac mini snel genoeg en de iLife apps draait dat ding ook voldoende vlot.

Bijdrager
    Pieterr

@CedricH: Ik zat je maar een beetje te stangen, Cedric. Je hebt gelijk, de Mac mini is snel genoeg. (Maar de iMac is wel sneller).

In het geval van de TS zou ik ook eerder een Mac mini kopen dan een iMac. En zowel de MacBook als de ACD lekker zelf houden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.