14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    CeeHaaKaa

iMac of iBook

Ben een beginneling en wil starten met een Apple. Twijfel nu tussen een iMac en een iBook. Nu gaat de laptop op tafel zodra de kinderen naar school zijn en als ze weer thuiskomen, gaat de laptop weer in de kast. Dat zou ik dus ook kunnen gaan doen met een iBook. Het voordeel van een iMac is het grote(re) scherm, maar ja, kan een iMac er wel tegen als ik dat ding smorgens uit de kast haal en ‘em smiddags/savonds weer terugzet (het is tenslotte geen laptop).

Bijdrager
    JBStudio

Een iBook is redelijk gedateerd, waar ga je het ding voor gebruiken?

Bijdrager
    Moriarty

Je moet jezelf afvragen hoe zwaar het mobiele aspect meeweegt, als je daar overheen kan stappen is het verstandiger een iMac te kopen.

Je krijgt immers meer voor hetzelfde geld…

Het is moeilijk om daar een advies over te geven omdat het afhangt van persoonlijke voorkeuren…

Overigens heten de iBooks tegenwoordig MacBooks, anders is de keuze wel heel erg makkelijk, iBooks zijn al wat jaartjes oud:)

Bijdrager
    websania

Mijn ervaring met het “verplaatsen” van mijn iMac, die ook op tafel staat, maar als er mee-eters zijn, eveneens even het veld moet ruimen, zijn ronduit positief. Omdat er verder weinig draden aan de iMac zitten, is het ding makkelijk even te verplaatsen. Ik zet hem overigens dan even op de naast gelegen vensterbank.
    Een laptop is natuurlijk altijd veel makkelijker even te verplaatsen, maar is ook weer verhoudingsgewijs duurder en de schermen zijn kleiner.

Bijdrager
    thomth

kan een iMac er wel tegen als ik dat ding smorgens uit de kast haal en ‘em smiddags/savonds weer terugzet (het is tenslotte geen laptop).

Waarom zou je de iMac in de kast zetten?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou deze inderdaad gewoon ergens laten staan waar je erachter kan zitten. Een computermeubeltje is al te koop voor een paar tientjes of tweedehands op marktplaats.nl

Bijdrager
    hansiedejong

Je vergelijkt nu wel appels met peren. Een dikke Core i7 iMac of een Core Duo iBook’je. Ik snap de vergelijking niet echt…?

Bijdrager
    CMD-Z

ach hij bedoelt vast macbook, in zijn enthousiasme, en geringe ervaring;-)

Bijdrager
    CMD-Z

ach hij bedoelt vast macbook, in zijn enthousiasme, en geringe ervaring;-)

Bijdrager
    hansiedejong

MacBook Pro of Air dan. De witte bestaat niet meer :razz:.

Bijdrager
    CeeHaaKaa

Sorry voor de spraakverwarring. Ik ben inderdaad een beginneling, en wil zo’n ding eerst gebruikt kopen. Vandaar nog de oude benamingen. Het voordeel van een iMac is inderdaad zijn grotere scherm. Dat is precies de reden waarom ik daaraan de voorkeur geef, boven een iBook (MacBook). Ik heb er thuis alleen geen ruimte voor om het ding te laten staan, vandaar mijn vraag.

Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp nu dat ik me kan concentreren op een iMac met een mooi groot scherm!

Bijdrager
    syltheboy

Je kan ook zo’n witte iMac kopen met een 17″ scherm, als je voor 20″ geen plek hebt.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik raad je dan wel een Intel Core 2 Duo aan.

Of eventueel een Core Duo, maar een PowerPC-Mac moet je bijna 6 jaar na het verlaten van het toneel (sinds 2006 worden er hoofdzakelijk Intel-Macs verkocht die behoorlijk beter presteren) liever niet meer aanschaffen. Ze verbruiken behoorlijk electriciteit t.o.v. Intel, terwijl je er weinig snelheid voor terugkrijgt, en je ook aan een wat ouder OS gebonden blijft.

Kijk eens op http://www.tweedehandsmac.nl/.

Moderator
    unSOUND

Ik denk dan ook dat hij gewoon een MacBook bedoelt, maar het een iBook noemt. Net als dat mensen nog steeds een Mac Pro een G5 noemen, of een iPod video een iPod classic noemen…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.