28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Frk010

iMac of een MacPro?

Hallo Allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen ik twijfel heel erg tussen het aanschaffen van een MacPro of een iMac. Het zou gaan om de volgende configuraties;

MacPro
    3,7 quad-core met 10mb L3
    32GB DDR3
    1TB flash
    Twee AMD FirePro D300 met elk 2GB

iMac
    3,5 quad-core i7
    32GB DDR3
    1TB flash / misschien 3TB fusion?
    Nvidia GeForce 4GB

Ik ben zelf fotograaf voor mij beroep dus ik zal de Mac vooral gaan gebruiken voor Photoshop/Lightroom ect. en dan vooral om een redelijke hoeveelheid RAW beelden per dag te bewerken en snelheid is hierbij heel belangrijk. Mogelijk dat er in de toekomst nog lichte HD video bewerking bij komt. Ik wil op beiden gaan werken met 2a3 schermen.

Ik heb zelf overigens niet ontzettend veel verstand van computers dus na het lezen van wat testen duizelde het mij het een beetje. Ik begreep wel dat de MacPro op dit moment niet goed gebruik kan maken van Adobe programma’s, en de iMac dit beter kan. Maar dit is in de toekomst als Adobe een update heeft gehad mogelijk andersom neem ik aan? En loop ik dan niet heel snel achter de feiten aan met een iMac?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Logan Legend

Aangezien je beroep zou ik meer gaan met een MacPro

Bijdrager
    Buzz

Waarom zo’n belachelijke hoeveelheid RAM? Werk je met veel gigantische fotobestanden tegelijk? Voor normaal gebruik van Lightroom of Photoshop voor het bijwerken van foto’s zal je dat niet nodig hebben.

Wat je zegt over de Adobe software komt mij niet bekend voor. Kan je een link en/of citaat geven, dan kunnen we dat misschien voor je duiden.

Ik denk dat je beslissing vooral zal afhangen van welke externe schermen je nu en in de toekomst wil gebruiken. De iMac heeft nog geen Thunderbolt 2, en minder GPU kracht, en zal dus wat dat betreft wat minder aankunnen.