19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelmar1990

iMac nu kopen

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een aantal maanden erg geïnteresseerd in een iMac.
    Heb al een aantal jaar erg goede ervaringen met mijn Macbook, en het lijkt me dan ook heerlijk om ook een mac als desktop te hebben.
    Nu zit ik momenteel met een dilemma. Bij de lokale Mediamarkt staat het basis 21,5 inch model voor de prijs van 999 euro. In principe zou deze machine naar mijn idee voldoen aan mijn behoeften. (internetten,mailen,verslagen in Open Office tikken, Iphoto gebruiken, Ipod via Itunes beheren en Guild Wars 2 via Bootcamp spelen als deze uitkomt.)

Nu is mijn eerste vraag, denken jullie dat deze iMac daadwerkelijk aan deze eisen voldoet?
    Daarnaast vraag ik mij af of het voor mij de moeite waard zou zijn om toch nog een paar maanden te wachten op het nieuwe model met de eisen die ik aan de Mac ga stellen.

Ik wil deze beslissing redelijk snel kunnen maken omdat de iMac nog maar tot de 26e in de aanbieding is en ik over anderhalve week weer met mijn opleiding begin en het fijn zou vinden om dan een desktop te hebben die helemaal klaar is voor de komende schooljaren.

Alvast bedankt voor alle adviezen!

Bijdrager
    poing

Nu nodig nu kopen is mijn advies en voor wat je wilt doen is deze mac ruim voldoende.

Bijdrager
    hutkoffer

Al meerdere discussies over geweest. Mijn advies is wachten zolang je verder kunt op je Macbook. iMac is inmiddels 500 dagen niet vernieuwd.

Bijdrager
    brabant

Kies voor twee zekerheden. Koop dus de iMac bij MM.

1. Je hebt deze iMac op tijd aangeschaft en kunt meteen aan de slag.
    2. Over enkele maanden is er een nieuwe iMac, die iets duurder is dan wat je nu betaalt.

Veel plezier vast met de keuze.

Bijdrager
    iKweethetbeter

De nieuwe iMac zal iets mooier, beter en sneller zijn, en USB 3.0 hebben. Verder verschilt het weinig. Heb je USB 3.0 nodig, wacht dan, en koop anders het huidige model voor 150 euro minder!

Bijdrager
    PBP

September is hoogstwaarschijnlijk een Apple event en de voorraad van iMacs begint op te raken. Wat een teken kan zijn dat er nieuwe aan zitten te komen. Ik zou wachten als ik jou was. Weet niet wat de systeemeisen van Guild Wars2 zijn maar een betere grafische kaart kan nooit kwaad.

Bijdrager
    sYnDaEx

JaJa, dat zeiden zo ook in mei en Juni en etc, ik heb er ook maar 1 gekocht je kan wel blijven wachten zo.

Bijdrager
    PBP

Daarom zeg ik ‘als ik jou was’. Uiteindelijk zal hij het zelf moeten beslissen, dat kan niemand voor hem doen.

Bijdrager
    computer space

De nieuwe iMac gaat hws meer uitzien als de TB Display. De schijfeenheid gaat pleite, en hij wordt nog dunner. Ook zullen de meeste modellen op HD4000 GPU draaien, met nog een verdwaalde BTO optie voor een dedicated GPU.

Bijdrager
    McJohn

Niemand kan je garanderen dat de nieuwe uitgave van de iMac al dan niet met kinderziektes zit. Je hebt bij de aankoop van een bepaald toestel nooit 100% zekerheid,..MAAR je kan nu wel een deel objectieve reviews nalezen om na te gaan wat soort vlees je in de kuip hebt.

Bijdrager
    Soulshaker
    computer op 23 augustus 2012

De nieuwe iMac gaat hws meer uitzien als de TB Display. De schijfeenheid gaat pleite, en hij wordt nog dunner. Ook zullen de meeste modellen op HD4000 GPU draaien, met nog een verdwaalde BTO optie voor een dedicated GPU.

Wat is het voordeel van een nog dunnere imac ?
    En een HD4000 grafisch chipje ? Liever niet , dan kan je beter het huidig standaard model kiezen.

Bijdrager
    Jelmar1990

Ik heb zojuist mijn nieuwe iMac gekocht. Nu nog even wachten tot mijn Time Machine back-up ingeladen is en dan kan ik aan het werk. Bedankt voor alle goede adviezen,het heeft het voor mij aanzienlijk makkelijker gemaakt om de knoop door te hakken!

Bijdrager
    jobz

Wat gaf de doorslag?

Bijdrager
    Kdingo

Dat \”de voorraden raken op\” en \”aanbiedingen van winkels\” en \”binnenkort Apple event\” zijn geruchten, en dat roepen ze al sinds Februari 2012, dus; heb je m nodig (ja hij is goed genoeg) dan nu kopen, en anders wacht je lekker; het enige geloofwaardige gerucht vindt ik dat de iMac in begin 2013 echt een grote verandering ondergaat.

Ik heb m gekocht in juli en heb er erg veel plezier aan! En de aanbieding is natuurlijk altijd fijn meegenomen.

Bijdrager
    Kdingo

Ow hij heeft m al gekocht, sorry niet gezien;) Nou dan is het gewoon een advies voor de andere lezers.

Bijdrager
    xhdmix

Ik zou ook niet wachten, je kan dan zoals er al gezegd is blijven wachten. En voor guildwars gaat het echt geen probleem zijn want de makers van het spel willen dat zoveel mogelijk mensen het kunnen spelen zelf als je pc al meer dan 5 jaar oud is, alleen jammer dat hij niet op Mac word ondersteunt moet je terug met die bootcamp prusten

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    Kdingo op 24 augustus 2012

Ow hij heeft m al gekocht, sorry niet gezien;) Nou dan is het gewoon een advies voor de andere lezers.

Bijdrager
    computer space
    Soulshaker op 24 augustus 2012

Wat is het voordeel van een nog dunnere imac ?
    En een HD4000 grafisch chipje ? Liever niet , dan kan je beter het huidig standaard model kiezen.

We zijn op een punt aanbeland dat grofweg iedere iMac voor iedereen snel genoeg is. Als je vervolgens nagenoeg dezelfde snelheid kan bieden, maar minder energieverbruik, veel simpeler moederbord, een kleinere kast (kleinere doos, minder materiaal, minder verzendkosten), zonder HD (SSD direct op het moederbord/dochterbord), DVD en met nog minder poorten, dan kun je de winstmarge flink opschroeven. En mensen kopen het toch wel zolang de Mini ook ondermaats blijft. Je koopt nog altijd een veel betere UE dan met een willekeurige windows machine.

Bijdrager
    CedricH

Als er al een HD4000 chipje in komt zal dat enkel voor het basismodel zijn zoals een aantal jaar geleden denk ik. Aan de TS: veel plezier met je aankoop!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.